Pagina's

maandag 23 december 2013

Groot kussen

Eindelijk maakte ik weer eens iets. Het is een kussenhoes van bijna 70x70 cm. Het kussen had eerst een saaie bruinachtige hoes van ribstof. Voor de nieuwe hoes gebruikte ik onder andere stofjes die in het scrappakketje zat wat ik van Sinterklaas kreeg. 
Ik stikte de hoes diagonaal door met oranje draad. Ik vind het moeilijk om een kleur draad te kiezen. Het moet niet te donker zijn maar wit is ook zo wit. Met roze had ik het wel even gehad en paars zou teveel afsteken. Oranje staat leuk.
De voorkant heb ik aan de binnenzijde een laagje fleece gegeven. Ter versteviging maar ook zodat het wat zachter voelt. Het lijkt wel zo´n gewateerde jas.
Bij gebrek aan een lange rits, maakte ik een sluiting met knopen. De stof is van Ikea, lekker stevig dus.

3 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk zeg!! Jij ook hele fijne dagen!! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een werk! Geniet ervan tijdens de kerst ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kussens heb je hier gemaakt! Mooie stoffen ook!

    BeantwoordenVerwijderen