Pagina's

woensdag 23 oktober 2013

Zelf appelmoes maken

Van de laatste goudrenetten die ik aan de boompjes kon vinden, maakte ik appelmoes. Leuk, lekker en gezond!
Schil de appels en snijd ze in kleine stukjes. Als zoetstof gebruik ik geen normale suiker maar een zoetstof die wordt gewonnen uit de plant stevia. Ik voeg het toe op gevoel en proef regelmatig. Ik vind het lekker om de zure appel te proeven dus doe ik er niet teveel zoetstof doorheen.

Zet de appeltjes met de suiker op het vuur en doe er een klein laagje water bij. Ik roer de appelstukjes vaak door. Doe er wat water bij als je vindt dat de moes te compact is.

Na een minuut of 30 had ik deze heerlijke appelmoes met stukjes, want niet alle appels waren even snel gaar. Je kunt er nog wat kaneel op doen voordat je de appelmoes gaat eten.

Eet smakelijk!


5 opmerkingen:

  1. Mmm, lekker. Ik houd niet zo van zoetstoffen (synthetisch of natuurlijk), ik vind dat ze altijd een bittere bijsmaak hebben. Maar van mijn moeder leerde ik dat je suiker pas moet toevoegen aan appelmoes als het afgekoeld is, dan heb je er minder van nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is lekker he, en zó makkelijk. Wist je dat je van beurse of melige appels ook prima appelmoes kunt maken. Zonder suiker of zoetstof, want ze zijn van zichzelf zoet genoeg. Fijn als appels uit de hand niet meer lekker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen