Pagina's

woensdag 2 oktober 2013

Een kijkje in huis...

De kamers van de kinderen zijn nog erg leeg en wat kaal, dus gingen we zaterdag naar Ikea om wat leuks te zoeken voor de dames. Beide kregen ze een blad om onder te slapen, het ziet er wat sip uit op de foto maar in het echt is het erg leuk! We namen ook nog 2 speeltentjes mee en ze mochten allebei een 'schilderij' uitkiezen. Noa koos een tekening van een vlinder en Sophie koos een prent van een wereldbol. Natuurlijk moesten er roze lijsten omheen. Naast hun bed ligt nu een klein hartvormig kleedje. Het is echt moeilijk om ze niet hetzelfde te laten kiezen. Sophie wil vaak hetzelfde als Noa. Gelukkig koos ze laatst wel zelf haar nieuwe sloffen uit. Daar zal ik snel een foto van maken want ze zijn lekker fout.

De vorige bewoners hadden 2 zoontjes, je ziet duidelijk de afdrukken van de dinosaurus-stickers die de muur (ont)sierden. De muur heeft op zich wel een mooie kleur, anders dan op de foto. En het kleurt mooi met de groene gordijnen en lichte vloer. Ik zit er toch aan te denken om de muur een ander kleurtje te geven, al is het maar om van de dino's af te zijn.
Dit is het bed van Sophie. Het is vroeger voor mijn moeder gemaakt en we noemen het het kistenbed. Er zitten 2 laden en 2 kastjes in, erg handig. Ik heb er ook jaren op geslapen en Sophie is de 3e generatie!

Voor in de woonkamer kochten we 2 plankjes waar nu allerlei lijstjes met leuke prenten in staan. Het is nu echt een gezellig hoekje geworden boven de donkere bank. 

Deze lampionnetjes kon ik vandaag niet laten staan bij de AH. Ze zijn prachtig van kleur, hopelijk kunnen we er lang van genieten.

4 opmerkingen:

  1. Mooi is dat, een bed dat al zoveel generaties mee gaat. Ik hou wel van meubels met geschiedenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Lien, heb 't nu ook meteen alvast op foto gezien! Verheug me op heel gauw, in het écht! xxx, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, lekker binnenkijken bij een ander. Het ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, ik vind die afdrukken van die dino's wel heel leuk! Maar ja, ik heb een Zoon hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen