Pagina's

donderdag 22 augustus 2013

Oude kinderkleertjes in een nieuwe lapjesdeken

Ik vind het zonde om mooie kleding van de kinderen weg te doen. Ik verknip alles wat gemaakt is van een leuk katoenen stofje. En ook stretch bewaar ik, al weet ik nog niet wat ik met die stofjes ga doen. Alles wat ik niet kan gebruiken gaat in een kledingcontainer of geef ik weg. Voor de hexagoontjes-deken heb ik aardig wat kleertjes van de meiden gebruikt. De bovenkant is nu trouwens af, het was veel, maar heerlijk werk. Ik moet nu na gaan denken over de achterkant en over een warm laagje ertussen.
De pijpen van mijn favoriete gescheurde pyjamabroek waren nog prachtig.

Vaak gedragen shirtje.

Een bijna nooit gedragen shirtje wat ik eens in de aanbieding kocht.

Een bloesje, waarschijnlijk zelf gemaakt.

Een jurkje met 3 verschillende stofjes waarvan ik er qua grootte 2 kon gebruiken.

Een schattig geruit bloesje wat helaas erg krappe mouwtjes had en vroegtijdig verknipt kon worden.



8 opmerkingen:

  1. wauw,gaaf hoor!
    en wat een werk, maar wel heel veel eer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè dit soort memory dekentjes! Ik bewaar ook alles hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend toch dat je dat zo mooi kan verwerken en dat de herinneringen op die manier bewaard blijven. Echt knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, mooi zeg! IK geef vrijwel alles door of het gaat naar de kringloop. Alleen sommige tricot shirts bewaar ik om wat anders van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, mooi zeg! IK geef vrijwel alles door of het gaat naar de kringloop. Alleen sommige tricot shirts bewaar ik om wat anders van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo heb ik een deken gemaakt van Micah zijn oude shirts en pyjama's, ook zo leuk om te doen. Maar wat is jouw deken prachtig kleurig geworden zeg, lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, elke keer als je die hexagoontjes laat zien, vind ik het prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen