Pagina's

dinsdag 23 juli 2013

31 dagen bloggen - je grootste angst

Wat een gezellig onderwerp....

Ik heb verschillende angsten. Mijn grootste angst is dat er iets met de kinderen gebeurd. Maar dat heeft elke ouder, neem ik aan. Vooral als ik in de auto zit. Veel wegen zijn langs een vaart en stel nou dat je om de 1 of andere reden in het water rijdt. Daar krijg ik nog wel eens zweethanden van.

Een iets luchtiger onderwerp is mijn angst voor dode dieren. Ik ben echt enorm bang voor opgezetten dieren, schedels, geweien en doodgereden dieren. Als ik op de fiets zit en ik zie in de verte een dode egel liggen dan rij ik er met een zo´n groot mogelijke boog omheen en ook nog met m´n ogen dicht. Ik krijg er letterlijk rillingen van.

Vroeger hadden wij een geweitje van een ree in de woonkamer hangen. Ik kijk nu naar de plek waar het hing, nu een stuk witte muur. Mijn broertje en ik hadden onder het gewei 2 matrasjes neergelegd en we gingen daar spelen. Ik lag op mijn rug en zag het geweitje en vroeg of het weg mocht want ik vond het denk ik toch niet prettig om naar te kijken. Sindsdien ben ik bang voor dode dieren.

Als we een restaurant binnen gaan dan scan ik eerst alle muren en plekken waar een opgezet dier zou kunnen hangen. Ik heb er een soort extra zintuig voor. We hadden eens een tafel gereserveerd, bij binnenkomst bleek daar een vos boven te hangen met een eend in zijn bek. We kregen een andere tafel. Toen ik jong was gingen we eens uit eten in Frankrijk. Het restaurant stond vol (volgens mijn herinnering dan) met opgezette dieren. Ik kan me goed herinneren dat er een grote vogel weg werd gehaald bij de ingang zodat ik naar binnen kon. Er hingen ook koppen van everzwijnen enzo, echt vreselijk eng.

En je komt ze overal tegen. In musea, de dierentuin, restaurants, langs de weg. Je ontkomt er bijna niet aan maar ik moet wel want ik ben er echt bang voor, panisch zelfs.


Gelukkig heb ik het niet overgedragen op de kinderen. Vorige week in de dierentuin nog, ze vonden het erg interessant. En ik sta veilig op een afstandje, dichterbij kom ik niet. Hoewel, het hangt er een beetje vanaf wat het is. Als er een opgezette beer staat dan blijf ik verder weg dan bij een opgezette mus.

1 opmerking:

  1. Daar heb ik dan gelukkig geen last van, zou ook erg onhandig zijn met mijn werk om bang te zijn voor dode dieren...

    BeantwoordenVerwijderen