Pagina's

woensdag 10 juli 2013

31 dagen bloggen - grootste ergernis

In willekeurige volgorde:

Waar mijn haren van overeind gaan staan dat zijn mensen die niet ´bedankt´ of ´dank je wel´ zeggen maar ´merci´. Daar kan ik echt niet tegen. Volgens mij zijn het meestal mannen.

Mensen die hun afval op straat gooien. Langs het weggetje waar wij nu wonen, zie je regelmatig troep liggen. Een lege zak van de MacDonalds, een boterhamzakje met een bolletje, lege pakjes en blikjes, een volle vuilniszak. Vroeger zag je regelmatig hoopjes peuken liggen, dan was er weer een asbak geleegd. Asociaal toch?

Ik kan me ook erg ergeren aan verkeerd taalgebruik. Bijvoorbeeld mensen die me ipv mijn schrijven/zeggen. Ik zeg niet dat ik alles goed doe, ik ben met vlagen slecht in d´s en t´s. 

Scootmobiels die te hard rijden. Ooit reed iemand in een scootmobiel mij en de kinderen (bijna) van de sokken.

Mensen die hun kinderen los in de auto meenemen. Dus zonder gordel of autostoel. Dat vind ik vreselijk onverantwoord en daar kan ik me enorm aan ergeren.

2 opmerkingen:

  1. Och ja herkenbaar hoor. Vooral de ergernis van me/mijn. Tenenkrommend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, ik zeg wel eens merci, maar gooi geen afval buiten de afvalbak en ben geen man....

    BeantwoordenVerwijderen