Pagina's

woensdag 31 juli 2013

31 dagen bloggen - favoriete tijd van het jaar

Vroeger zei ik altijd dat de winter mijn favoriete jaargetijde was. Er waren dan zoveel leuke dagen. Naast Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw waren mijn broertje en ik ook nog eens jarig in december dus kon die maand niet stuk. Ik hou ook wel van de winter. Vooral als er sneeuw ligt, de zon schijnt en het zo warm is dat je met open jas buiten kan zijn. Een paar keer bonden we de slee aan een lang touw achter de Jeep en reden we over besneeuwde zandpaden. Als er ijs ligt dan schaats ik graag. In mijn herinnering lag er elke winter ijs, we schaatsten dan veel op de sloot naast ons huis. En daarna je koude voeten warmen bij de houtkachel.
Zonder slee er achter maar wel met warme choco!
 
Winters uitzicht vanaf 15 hoog.
Nu zeg ik dat de lente mijn favoriete jaargetijde is. Ik hou ervan dat het langzaam warmer wordt en ik vind het mooi om de knoppen van de bomen te zien groeien tot het bladeren zijn. Jonge lammetjes, kalfjes, eendjes en ik word blij van de fluitende vogels die je in de winter niet hoorde.

De zomer is natuurlijk ook heerlijk! Maar ik ben geen zonaanbidder en hou niet van enorme hitte, al went het wel snel. Ik zit liever in de schaduw en als het buiten echt loeiheet is dan zit ik binnen in de koelte.

Laat ik de herfst maar niet overslaan. Prachtige kleuren aan de bomen, wandelen over de gevallen bladeren. Elke herfst ga ik met mijn vader tamme kastanjes rapen en zoek ik in zijn tuin naar hazelnoten. Maar ook veel regen en wind, al kan dat enorm gezellig zijn als je binnen zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen