Pagina's

vrijdag 12 juli 2013

31 dagen bloggen - dagelijkse routine

Als Noa naar school moet dan wordt de rest van de dag daarop afgestemd. Gelukkig is het nu vakantie.
Maar op lange schooldagen ziet de dag er als volgt uit.

7.15 uur
De wekker gaat. De kinderen slapen dan meestal nog. Wassen, aankleden, kinderen wakker maken en aankleden.
Naar beneden om te ontbijten. Noa´s tasje voor school klaarmaken. Kijken of de banden m´n fiets vol genoeg zijn en de fiets buiten zetten.

8.15 uur
Op de fiets naar school, waar we meestal aankomen als de bel net is gegaan. Dan heb je gelukkig nog 5 minuten. Onderweg hebben we ook een soort routine. Eerst komen we langs de geitjes, dan langs de ezels en als klap op de vuurpijl zijn er ook nog jonge kalfjes te zien. Nadat we Noa naar de klas hebben gebracht zwaaien we eerst door het raam in de gang en daarna nog door het raam buiten. Sophie en ik gaan dan boodschappen doen.

9.00 uur
We zijn weer thuis. Ik ruim de boodschappen op en ga ontbijten. Daarna de afwas, we hebben hier geen vaatwasser. Eventueel een was in de machine doen. Stofzuigen. Met Sophie spelen en ervoor zorgen dat ze wat drinkt en fruit eet.

11.45 uur
Weer op de fiets, Noa ophalen.

12.15 uur
En weer thuis. Eten en drinken maken voor de kinderen. Nog even spelen.

13.00 uur
Noa weer naar school brengen.

15.00 uur
Noa weer ophalen.

15.30 uur
Weer thuis, na bijna 20 kilometer fietsen die dag. Als het regent dan gaan we met de auto hoor :)

17.15 uur
Beginnen met eten koken en om 18.00 uur eten we.
Tussen 19.00 en 19.30 uur brengen we de kinderen op bed.
Adger leest ze voor uit De kleine kapitein van Paul Biegel. Ze zijn al bezig in deel 3, als dat uit is dan ga ik weer voorlezen.

En dan begint onze avond.
Buiten de vakantie ga ik 3 keer per week met mijn schoonzusje hardlopen. Meestal om een uur of 9 ´s avonds.

Dat is het zo´n beetje, globaal dan.

Na de zomervakantie krijgen we weer een nieuwe dagindeling want dan gaan beide kinderen naar school toe. Een nieuwe school, met een continurooster van 8.30 tot 14.00 uur. Ze eten dan op school en hebben elke middag vrij. Het lijkt me echt enorm fijn.

3 opmerkingen:

  1. Ja, dat steeds heen en weer om op te halen en weer brengen lijkt me niks, continue lijkt mij ook voor de kinderen fijner. Werkt Adger weer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Adger is sinds eind mei weer aan de slag. Dat heen en weer brengen is best tijdrovend en tussen de middag is het soms haasten en dat vind ik niet fijn. Noa wil ´s middags nooit naar school, geen drama hoor. Straks is ze elke middag vrij, dat voelt toch anders.

      Verwijderen
  2. Continurooster is inderdaad fijn! Maar tot 15u00 was nog fijner geweest. Ach we kunnen niet alles hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen