Pagina's

zaterdag 6 juli 2013

31 dagen bloggen - beste jeugdherinnering

Een beste jeugdherinnering heb ik eigenlijk niet. Toen ik klein was, was het altijd fijn. Ik zal een beeld proberen te geven van hoe C´tje zich vroeger vermaakte.

Ik ben geboren en opgegroeid in een fijn groot huis met een grote tuin. We hadden een moestuin, grasveld en   een stukje ´bos´, wat we het bosje noemden. Eigenlijk waren het gewoon wat bomen aan de rand van de tuin. Voor ons was het een echt bos.

In de moestuin groeide van alles. Toen ik klein was stond ik vaak tussen de sperziebonen of peultjes en at ik de boontjes rauw. Hier wacht ik waarschijnlijk tot de boontjes gaan groeien :)
In het bosje bouwden we hutten van pallets, wipten we op de wipwap en speelden we in de boomhut die mijn vader maakte van een oude houten telefoonpaal. Jammer genoeg hebben we daar geen enkele foto van.

We speelden veel in de tuin. Ik kan me nog herinneren dat ik voor het 1st zonder jas naar buiten kon in de lente. Dan was het warm genoeg en kon je zo naar buiten rennen.


Hier speelden we ´Elfstedentocht´, het zal wel winter geweest zijn. Ik kan me nog herinneren dat we daar stonden. Met een paar lagen sokken aan mijn voeten schaatste ik door de woonkamer. Waarschijnlijk met een splinter in m´n voet tot gevolg.

Dit slingertouw hangt aan een eik, daar speelden we een periode mee. Het leuke is dat er nu weer een touw aan hangt, waar Noa en Sophie aan kunnen slingeren.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen