Pagina's

dinsdag 25 juni 2013

Een stukje extra moestuin en de appeloogst

Vandaag kwam er van alles bij in de "moestuin".

Samen met de kinderen kocht ik sla...

...rucola...

...en rode biet.

Ik heb geen idee of rode bietjes het fijn vinden in een bak maar het is het proberen waard.
De plantjes zagen er een beetje sneu uit, het was het laatste bakje.
Ik kon ze niet laten staan.
Hopelijk kan ik ze wat opkalefateren.

Verder doen de zonnebloemen het goed.

De mais groeit ook aardig. Van de 19 plantjes is er 1 gesneuveld.
Waarschijnlijk is er een kat op gaan zitten.
En 1 plantje is erg iel en klein, dat wordt misschien niks.

Op het hele erf staat maar 1 vingerhoedskruid. Wel erg mooi, en giftig.
Gelukkig kunnen de kinderen er niet direct bij komen.

Dit jaar hopen we 1 appel te oogsten.
Er zat zoveel bloesem aan de boom dat ik meer had verwacht.
Naast deze grote jongen zit een klein zielig appeltje, wat wel niet verder zal groeien.

Dit jaar maar 1 appel maar gelukkig wel weer een overvloed aan frambozen.
Die doen het elk jaar weer geweldig goed.
Dat wordt smullen!

Boven op de druif bloeit deze prachtige clematis.
Het zijn hele mooie, grote bloemen.




De kip met 1 oog heeft gezelschap gekregen van 6 jonkies.
Ze zijn nog een beetje schuw maar pesten de oude kip gelukkig niet.

4 opmerkingen:

  1. Het word een mager jaar wat betreft de oogst.
    Bij ons helemaal geen appels, een trosje rode besjes en maar 8 kersen. Zelfs de aardbeien worden niet rood.
    Vertroetel jij je appeltje maar.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk smaken die 8 kersen extra lekker! Ik heb hoge verwachtingen van de appel :)

      Verwijderen
  2. Wat ziet het er leuk uit! Ik deed het vroeger (ahum, kuch haha) ook met de kinderen. Jullie ook vast een fijne vakantie! En heerlijk hoor, na de vakantie allebei naar school. Dat geeft een hoop vrije tijd! Hopelijk wordt het nog een beetje zonnig hier! Duimen maar! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen