Pagina's

woensdag 15 mei 2013

Het gymtasje en de roze sleutelbloem

Laat ik maar beginnen met hetgeen het beste gelukt is: de roze sleutelbloem. Die kreeg ik van haar en bloeit dit jaar voor het eerst.

En de zonnebloemen beginnen goed op te komen. In een vlaag van verstandsverbijstering dacht ik dat ze de dag na het planten al waren uitgekomen. Ik zag wat ik graag wilde zien, het was een blaadje onkruid. Ze zijn nu een aantal centimeter hoog.

Gisteren maakte ik op de valreep een gymtasje voor Noa (ik had het eigenlijk even moeten strijken).
Vandaag was haar eerste schooldag, ze vond het erg leuk.
We kochten bij Scapino roze gymschoentjes die op balletschoentjes lijken.
Noa houdt van dansen en wil graag op ballet.
Daarom bestelde ik vorig jaar een halve meter van dit schattige stofje.
Noa is zo blij met haar tasje dat ze het na school weer mee naar huis nam terwijl ze het op school mag laten hangen aan haar kapstokje.

Aan de binnenkant borduurde ik haar naam.

Over de afwerking ben ik niet zo tevreden. Na 8 maanden bijna naaimachine-loos was het gewoon weer even wennen.


4 opmerkingen:

  1. wow zo'n mooi tasje, mag ik vragen waar je de stof vond, volgend schooljaar, in september dus zal mijn dochter starten met ballet... En dan is deze stof ideaal om een ballettas te maken niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verhip! Ik zie nu pas dat jullie weer thuis zijn! Ik dacht al sleutelbloemen op de boot?? Hoe dom kan je zijn?
    Fijn dat jullie er weer zijn, maar jammer dat de tocht voorbij is zeker?
    Wonen jullie weer in je oude huis of hadden jullie dat opgezegd?

    Je eerste naaiproject is goed gelukt hoor en wat een fijn stofje!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tas! Ben juist jaloers op je afwerking, haha. Knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super schattig tasje.

    Zelf naai ik ook heel veel.Vooral quilts en zo, maar nu voor mijn birthdaygiveaway heb ik Russische poppetjes gemaakt.

    Kijk maar: http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen