Pagina's

dinsdag 30 april 2013

Lien vindt 'Teveel leuks' niet meer zo leuk

Toen ik dit blog begon, vond ik het erg moeilijk om een naam voor het blog te bedenken. Ik zat eigenlijk te denken aan een bloem-achtige naam zoals 'akelei' of 'sering' maar dat zegt helemaal niets over de inhoud van het blog. Behalve dat ik van bloemen hou, maar dit is geen bloemen-blog.

Uiteindelijk koos ik dan een naam waar ik niet helemaal achter stond. Ik vind veel dingen leuk om te doen, zo werd de naam geboren. Op een gegeven moment vond ik de naam wel OK maar nu begint het oorspronkelijke gevoel van het-niet-zo-leuk-vinden weer enorm op te borrelen.

Ik wil graag een naam die past bij het blog en de dingen die ik leuk vind: stofjes, quilten, naaien, mama zijn, wandelen, lezen, zeilen (en mijn toekomstige (moes)tuin). Van alles dus.

Maar hoe bedenk je een leuke, pakkende naam? Ik vind het enorm moeilijk. Hou je die in het Nederlands of  juist in het Engels? Als we alles in Nederland weer op de rit hebben dan wil ik m'n webshop op de 1 of andere manier weer openen, misschien Etsy oid. Dan is een Engelse naam misschien handig?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb wat gebrainstormd en dit lijstje kwam eruit. Wat vinden jullie leuk/passend? Alle advies en gedachten zijn van harte welkom.

* Fabric garden

* Cotton garden

* Liens fabric garden

* Liens cotton garden

* Stof genoeg

* Fabric dream(s)

* Sweet fabric dreams

* Sweet cotton dreams

* Lien mean sewingmachine

* Lien stoft

* Stoftuin

* Steekje los

of gewoon

* Lien (want dat ben ik en dat omvat ook alles wat ik (teveel) leuk vind)

Nu ik het lijstje zo zie, zijn er wel veel Engelse namen en voel ik dat een Nederlandse naam beter bij me past. Al vind ik de korte Engelse namen ook leuk. Moeilijk hoor, kiezen.

Bedankt voor het meedenken!


22 opmerkingen:

  1. Ik vind persoonlijk `stof genoeg` wel heel leuk,
    omdat het ook een dubbele betekenis heeft. Stof genoeg om over te schrijven, stof genoeg om te naaien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel ikhad heb dat ook
    Ik kreeghet ineens in mijn stère dat ik een blog ging maken
    Dus raprap ook maar een naam gekozen
    Nu denk ik vaak : allé vee, waar stond uwe kop ???? Ge zijt precies een bomma
    Maartoch past de naam bij mij
    Ik vond jouwnaam directheel tof, want ook heel herkenbaar : te veel dingen leuk vinden en te weinig tijd
    Met zo n engelsenaam zou ik je blog nooit geopend hebben.....
    Steekje los is tof
    Lien ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind Lien stoft super haha! Maar dat kan ook weer anders uitgelegd worden.. waarom niet gewoon Lien? Enne.. fijn dat je weer thuis bent!!! Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties! Alle 3 een andere keuze, het blijft lastig...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind 'stof genoeg' echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind stof genoeg echt heel leuk, sowieso heb ik voorkeur voor Nederlandse names.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk vind ik die doorgedane naam wel leuk: Lien means sewingmachien :-) Maar steekje los vind ik ook tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou gaan voor iets met uw eigen naam erin. 'Stof genoeg met Lien' oid. Iig Nederlands zou ik zeggen! Moelijk hoor, succes met kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zou ook kiezen voor steekje los of lien stoft ipv de engelse namen, al heb ik op zich niets tegen engelse namen hoor.
    die lean mean sewingmachine vond ik anders ook geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sof genoeg is tof!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou ook voor 'stof genoeg' gaan, dat omschrijft het allemaal :-)
    Nu moet ik ook wel zeggen dat ik 'teveelleuks' eigenlijk ook wel leuk vind/vond ;-)

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind Lien of Teveel leuks eigenlijk toch wel het leukst. Dat ben jij (voor mij dan)... Iets dat verwijst naar stof omvat niet alle creativiteit die je in je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de huidige naam eigenlijk ook wel heel leuk, maar ik begrijp dat je daar zelf niet meer achter staat. "Stof genoeg" vind ik ook leuk en "Lien stoft" ook, hoewel ik een blog met die naam niet direct zou openen, teveel associatie met een bezigheid die ik niet leuk vind..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind teveel leuks wel een leuke naam! Maar 'Lien' is ook leuk, dat kan ook op Etsy. Succes met kiezen! Ik vond een naam kiezen ook moeilijk en dat blijft wel zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de eerste reactie hier op je blog ook wel toepasselijk 'stof genoeg'net zoals zij al omschrijft....het is dubbelzinnig,kort en krachtig!Ik had dat ook met mijn blognaam(en nog steeds wel eigenlijk)Niet mijn ECHTE keuze ,maar moest 'snel'een naam bedenken omdat ik wilde bloggen en wat ik leuk vond bestond toen al :-(,ha,ha....inmiddels raak ik er meer en meer aan gewend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. "Lien Stoft" vind ik super! Wat je ook kiest, ik denk dat het toch belangrijk is dat je naam erbij staat, zo weten de mensen direct dat het van jou komt. En trouwens je hebt een mooie naam die vlot in de mond ligt.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi lien! Ik vind iets met stof zo stoffig...:)
    "Lien vindt teveel leuk" vind ik erg leuk hoor.
    Ik zal nog even verder nadenken voor je.

    Groetjes
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waarom niet Lien tovert met stof en naaimachine
    Groetjes melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha lieve Lien, nu ben 'k ook aan het bijlezen nu er na de amandelbomen weer nieuws op staat. Ben aan het meedenken over je naam: bij 'stof genoeg' heb 'k niet de associatie van afstoffen...Jammer is die denklink naar afstoffen wel, want 'Lien stoft' klinkt eigenlijk heel origineel. 'k Kom dan ook uit op 'Lien' of 'Stof genoeg', dat dekt de belangrijkste gedachten: de stofjes en een veelheid aan onderwerpen die je belangstelling hebben en dat kan niet snel 'teveel' zijn! Een naam in het Nederlands is wel zo leuk. Ben benieuwd!
    xx,
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Carolien! Ik kies ook, heel eenduidig, voor "Stof Genoeg", inderdaad om de mooie dubbele betekenis!

    BeantwoordenVerwijderen