Pagina's

woensdag 19 september 2012

Brood bakken en schooltje spelen

Veel creatiefs komt er niet uit mijn handen. Ik heb er gewoon geen tijd voor. Maar met je handen kan je meer doen dan een naald vasthouden. Je kan er ook heerlijk brood mee bakken.

Ik gebruik hiervoor een wonderpan. Het is een soort oventje voor op het gasfornuis. Het brood komt er in tulband-vorm uit. We denken (hopen) dat het minder gas neemt dan de oven.

Terwijl Noa's klas alweer 2 weken naar school toe gaat, vieren wij heerlijk vakantie (tussen het harde werken door). Van haar juf kreeg ik de 1e mail over wat de kleuters hebben gedaan in de klas.

Ze maakten vormen-poppetjes en dat deden wij dus ook. Ik knipte armpjes, beentjes en ogen en de kinderen kleurden en plakten erop los.

Sophie doet natuurlijk mee.

En dan ga ik nu weer een brood bakken.

********************

Een paar dagen geleden zwommen er heel veel dolfijnen met de boot mee. Kijk hier voor de foto's en een filmpje. Het was echt prachtig!

14 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit dat brood! :) Was ie lekker? Wat grappig zeg die poppetjes....knap dat Sophie net zo meedoet! Haha....wist nie dat de juf zou mailen...dat is ideaal zo! :) Nou...best druk zo aan boord lijkt me....huisvrouw, mama, zeilster en juf in een! ;) Succes! Die dolfijnen waren echt super mooi om te zien....en dat op film...in het echt moet het idd helemaal fantastisch zijn geweest! :)
    Nou, dikke knuffels ! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Btw...anoniem is me...Maike;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er geweldig uit Carolien!! Heb de dolfijnen gezien, prachtig!! Geweldig dat het zo goed gaat! Veel plezier verder op jullie reis!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is dat voor wonderpan dan? Succes met brood bakken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om weer een bericht van je te lezen, Carolien. Zo nu en dan lees ik mee op jullie bootblog, maar ik vind dit blog toch het allerleukst. Eens kijken hoe jij je creativiteit uit op de vierkante meter. En je meiden ook...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En was het brood lekker?
    Wij gebruiken de oven op de boot ook nooit, ook veelste bang dat het gas gauw op gaat. En wij blijven gewoon in Nederland en kunnen zo een nieuwe fles halen.
    Wat een prachtige foto's heb je op je andere blog staan. Dolfijnen in het echt zien dat is toch een droom van ons allemaal.
    Doe voorzichtig en een behouden vaart.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te zien hoe jullie je redden op de boot en wat een mooi brood heb je gebakken. Ik heb het filmpje met de dolfijnen rond de boot gezien, wat gaaf!!!
    Goeie reis en ik hou jullie in de gaten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Carolien,
    Leuk dat je een eigen blog (weer) hebt. Brood ziet er goed uit. deden wij ook op onze zeiltochten. Zo te zien en te lezen ben je goed bezig....geniet er ook maar van.
    groetjes petra n. (nicht van jouw moeder)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Lien,
    Wat fijn dat je weer op je blog hebt geschreven! 'k Ga hier nu m'n eerste regels schrijven. Prachtig brood! en wat mooi dat de kinders een echte Juf aan boord hebben! Goed van je! Wat zul je het druk hebben aan boord. Net als op bijv. een boerderij lijkt 't me dat je zo voor en met elkaar op de boot non stop bezig bent. Heb je nog tijd gevonden verder te lezen in het Insp. L. boek? Heb het goed m'n Lief, en dikke dikke knuf, xxx mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUW, verbazigwekkend hoe dompleet julliel even is, echt fantastisch om mee te mogen lezen en genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er lekker uit, dat brood. Leuk dat we jullie reis zo een beetje kunnen meevolgen. Die dolfijnen die meezwemmen, dat was zeker uniek? Nog een goede vaart verder;;;

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, zo'n rond brood. En dat geeft ook fijne kleine boterhammen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen