Pagina's

zaterdag 4 augustus 2012

Hoesjes

Een aantal dagen geleden maakte ik 2 hoesjes.
Een hoesje voor mijn boekenschrift. Ik hou, net als mijn moeder, bij wat ik lees. Ik ben al 2x in een nieuw schrift/boekje begonnen omdat het oude er niet meer uitzag. Om dit schrift netjes te houden maakte ik een hoesje van een prachtig stofje en met een prachtige knoop. 
Voor de nieuwsgierigen onder ons...een kijkje in het schrift.

Voor onze nieuwe tablet maakte ik ook een hoesje. Eindelijk had ik een bestemming voor de vrolijke olifantjes. Ik wilde eens geen lintje met knoop maar koos voor een ritssluiting. Het lange eind aan de rechter kant moet ik nog inkorten en afwerken met een stukje stof. 
De binnenkant van bijna al mijn hoesjes zijn roze, zo ook bij deze 2.

Vandaag maakte ik nog een hoes, voor het zonnepaneel wat nog op de boot gemonteerd moet worden. Het is eigenlijk een soort hoeslaken met elastiek rondom. Simpel maar doeltreffend, en donkerblauw.

En juist toen ik de laatste hand aan een jurkje voor Sophie wilde leggen, liep m'n naaimachine steeds vast. Later nog eens proberen. Nu maar weer wat verhuisdozen vullen.

8 opmerkingen:

  1. Hee, dat doe ik ook, bijhouden welke boeken ik lees. Leuke hoes, dat maakt het direct veel fleuriger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ne mens zou er een tablet voor kopen of schriftjes gaan volschrijven
    kieken dat ik ben! ik zoek gisteren heel maastricht af achter een leuk schriftje
    had beter zelf een hoes gemaakt voor een doodgewoons schriftje (die heb ik genoeg)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw die zijn heel leuk . ook knap hoe je die rits er in hebt gekregen,
    leuk idee om al de gelezen boeken bij te houden. moet ik misschien ook maar eens doen :D

    Groetjes Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef wat lees je veel boeken! Leuk! En wat een heerlijke stofjes heb je gebruikt voor zowel je boekenschrift als de nieuwe tablet! Knap ook hoe je die rits er in hebt gekregen. Vrees dat ik daar nog hard voor zal gaan moeten oefenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi stofje zeg, dat eerste!
    Trouwens, wat een plan hebben jullie! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke hoesjes, heel praktisch en mooi :-)
    Balen van de naaimachine... doettie het weer inmiddels?
    Liefs juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke hoesjes. Zal je veel geniet van hebben.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hey,

    ik kwam via swapbot op jou blog en ik ben even lkkr aan het neuzen. Heel leuk die hoesjes!

    Veel Liefs Denise

    BeantwoordenVerwijderen