Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Verven, tekenen en kralen

Ik kocht voor de kinderen een waterverf-setje. Ze vinden het erg leuk.

Zo zat ik vroeger ook aan de keukentafel. Met een kopje water en een doekje voor de natte kwast. Dat laatste slaat Sophie vaak over met als gevolg overstroomde verfbakjes.

Sophie tekende vandaag deze poppetjes. Ik vind dat wel knap voor een 2-jarige. Het zijn Sophie, Noa, papa, mama, weer Sophie, weer Noa, weer ...... en een prinsessenschoorsteen :)

Gisteren maakte ik eindelijk een armbandje voor mezelf, terwijl ik niet van armbanden houd. Maar dit is leuk. Ik kocht speciaal een pot met roze tinten. We hebben nu 20.000 kralen. Beetje veel maar dan kunnen we vooruit!

10 opmerkingen:

  1. Waterverf is ook mega leuk! Hier speelt de kleinste er ook het liefst heel de dag mee. En het is wat makkelijker voor moeders dan vingerverf ofzo..
    Strijkkralen... die moet ik ook nog hebben liggen! Ga ik ook maar eens kijken om ze plat te strijken. Vind het een crea leuk idee! Was er zelf nog niet op gekomen om ze vooraf plat te maken en erna mee aan de slag te gaan. Vind de oudste misschien ook wel leuk die nu de "gewone" kralen heeft ontdekt en volop armbanden en kettingen aan het maken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie kleurtjes die armband.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad kan Sophie goed tekenen voor een tweejarige zeg!
    En je armbandjes vind ik zo leuk!

    Fijne dag verder,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's van de dames :) Ik vond het als kind ook heerlijk (en nu nog steeds) om met waterverf te knoeien.
    Je armbandje is ook erg leuk! leuke kraaltjes, die platte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma die poppekes zijn inderdaad geweldig voor een tweejarige, dat doet die van ons ze niet na!! Hoe maak je die platte kraaltjes, eigenlijk? Gewoon de bolle kraaltjes laten smelten in de oven op een bakplaat? (zilverpapier?).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3 tot 4 minuten op 200 graden, even in de gaten houden. Ik gebruik bakpapier en leg dat als de kralen mooi gesmolten zijn op de tegelvloer en dan kan je de kralen er snel afhalen en gebruiken.

      Verwijderen
  6. Wat gezellig.. echt leuk! en wat een prachtige tekening!! Dat van die kralen ga ik toch echt eens proberen! Volgens mij heeft Lisa die nog wel ergens liggen ;-)
    fijn weekend vast!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik heb natuurlijk net al die strijkkralen de deur uit gedaan. Naar een klein nichtje. Ik kan die dingen nu natuurlijk niet met goed fatsoen weer terugpakken... Zucht. Ik hou het wel op wolkralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij is dat een hele goeie tekening voor een kind van 2. Meestal krassen ze voornamelijk op die leeftijd dacht ik. Talentje in de dop misschien?

    BeantwoordenVerwijderen