Pagina's

maandag 18 juni 2012

Strijkkralen en een jurkje

Ik ontdekte laatst strijkkralen. Vroeger heb ik ooit een poppetje van strijkkralen gemaakt bij de buren, dat hangt nog steeds in mijn oude slaapkamer. Verder ging mijn strijkkraal-ervaring niet. Maar je kan er veel meer mee!

Een leuk bakje bijvoorbeeld. Ik legde alle kralen rechtop in het bakje, wat een werk! Volgende keer ga ik wat minder nauwkeurig te werk en gebruik ik een grotere schaal.

Mijn favoriet zijn de armbandjes. Als de gesmolten kralen afgekoeld zijn dan glimmen ze zo mooi. Met de kinderen maakte ik deze armbandjes. Links van Sophie en rechts van Noa. Binnenkort maar eens wat kralen in de oven smelten en ook een armbandje voor mezelf maken.

Ik smolt de kralen voor de armbandjes in ongeveer 4 minuten op 200 graden en het bakje in ongeveer 5 minuten.

Gisteren ben ik eindelijk begonnen met de peuterjurk van Van Katoen. Het is maat 92 en ik hoop dat Sophie er in past, misschien valt het mee.

6 opmerkingen:

  1. Die kraaltjes moet ik ook eens gaan proberen. Maar mijn strijkkralen staan op school ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé, strijkkralen!
    Ik wil ook eens proberen een schaal te maken, zo leuk!
    Het jurkje wordt ook heel tof, jij bent heel goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé? Kwam beide ideetjes ook al tegen op Pinterest, maar nog niet naar de IKEA geweest... :-) Lijkt me leuk om een keertje met de nichtjes van m'n vriend te maken. 't jurkje wordt ook schattig! Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig zo'n bakje van strijkkralen! Heb je dat in een hittebestendig bakje in de oven gezet? Mijn meiden willen dat vast ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ehm, ik wil ook graag zo'n jurkje voor mezelf...

    En dan kan ik 'm hangen aan mijn volgelwasknijpers van RICE!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De armbandjes zijn wel leuk! Moeten we ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen