Pagina's

maandag 11 juni 2012

English paper piecing en de dierentuin

Door haar kwam ik op het geweldige idee om te beginnen met English paper piecing.
Ik was begonnen met het knippen van de vormpjes maar die werden net niet allemaal hetzelfde qua formaat. Gelukkig kan je ze gewoon bestellen.


Van Eva-Marie kreeg ik nog wat goede tips en nu heb ik de eerste 7 hexogonnetjes aan elkaar genaaid. Heerlijk met de hand, het is echt leuk om te doen! En het voordeel is dat ik het mee kan nemen naar de boot, dan heb ik daar wat handwerk-werkzaamheden te doen.

Nog even een stukje van de achterkant.

Dit gaat weer een lange termijn project worden. Eerst moet ik de plaids van de kinderen eens afmaken en er zijn nog een paar dingen die ik wil maken.

Gisteren waren we ter ere van de verjaardag van m'n schoonzus naar de dierentuin in Emmen. Ze was erg blij met de tas en ik met de leuke reacties op m'n post van gisteren.

Dit is het dak van het geitenverblijf. Er waren 2 hele jonge geitjes maar het begroeide dak vond ik ook erg mooi.

En het jongste girafje was buiten.

Is het geen schatje?

Ze kwamen heel dichtbij om gras te eten, erg mooi om te zien.

4 opmerkingen:

  1. Heb net even op het blog gekeken hoe dat nou werkt dat paper piercing....prachtig resultaat, maar (mij te) veel werk :)

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Emmen...wat heb ik daar bijzondere herinneringen aan...was de laatste vakantie met mijn mama..ze was al erg ziek maar we hadden het er zo fijn...ze zat op een terras aan de ingang van de zoo en genoot er zo van om alles te bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden hoor, ff doorzetten, niet te veel haast hebben en dan wordt het prachtig met allemaal ingenaaide liefde en aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog het English gepaperpiecet babydekentje dat mijn moeder (Engelse) voor mij maakte, heel leuk! Maar wat een werk...

    BeantwoordenVerwijderen