Pagina's

zaterdag 2 juni 2012

De ziekenboeg

Het is heerlijk weer en ik zit binnen. Samen met een zieke Sophie.
Met het opstaan was er nog niets aan de hand maar toen ik terug kwam van het boodschappen doen, lag ze half slapend op de bank. Ze had meer dan 39 graden en ik heb haar maar een zetpilletje gegeven. Na 1,5 uur op de bank slapen danste ze weer door de kamer. Op dit moment ligt ze op ons bed te slapen, dat doet haar goed.

En ondertussen vermaken Adger en Noa zich op de jaarlijkse familiedag van 1 kant van mijn schoonfamilie.
Al tijden wilde ik een bord maken voor alle speldjes van de kinderen. Bij Xenos kocht ik een canvas doek. Tijdens Sophie's 1e slaapje maakte ik dit ervan. Eigenlijk had ik wel een groter doek kunnen gebruiken, ik had niet gedacht dat het zo vol zou zijn. Het is in elk geval een stuk overzichtelijker dan het stoffen mandje waar alles in zat.

Ik gebruikte naast het canvas doek fiberfill, een leuk stofje, bandjes, brads (splitpennen) en een nietmachine.
Hopelijk zijn de dames er blij mee.

13 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Je kan er altijd nog een maken als het te klein wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zullen ze zeker blij mee zijn.
    En inderdaad, je kan er nog eentje bijmaken. Dan hebben ze er elk eentje.
    Dan nog wat speldjes maken, enz..., enz...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carolien
    Probeerde net al te reageren maar ging niet raar hè
    Heel leuk bedacht zo, ik heb het ooit gezien met kaarten maar nog niet met speldjes ed heel leuk;€

    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De dames hier zouden het in elk geval de max vinden, goed idee! En schoon stofke! Veel beterschap voor de zieke meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor en heel handig,beterschap voor de zieke dat ze maar gauw weer mag opknappen.
    Groetjes Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er erg leuk uit, en idd veel overzichtelijker lijkt me. Annemoon had ook altijd zoveel speldjes enzo, kwam door haar licht verslaafde moeder haha.
    Beterschap voor het meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap! Erg leuk je speldjesbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk geworden! En inderdaad, je had wel een groter doek, of een tweede doek kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn dochter had begin van de week ook ineens koorts.. Gelukkig was het ook snel weer over..

    Grappig bordje hoor, succes met de speldjes iedere keer weer terug erop doen. Dat is ons niet gelukt, ik vind ze meestal overal en nergens en leg ze dan maar weer in een bakje..
    Maar wel een leuk karweitje om snel te doen he, we hebben er ook een aantal staan.
    fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beterschap! En echt super leuk dat je even bent langsgeweest op mijn blog StudioZakka en meedoet aan de give away. Fingers crossed zullen we maar zeggen ;)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk is ze al weer opgeknapt nu! En je bord is hartstikke leuk zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellige manier om al die honderden speldjes bij elkaar te houden! Ze liggen hier in een hangmandje, maar die kiepert regelmatig om... Leuk idee! En ik hoop dat Sophie zich weer helemaal de oude voelt!

    BeantwoordenVerwijderen