Pagina's

donderdag 5 april 2012

Strikrokje voor Sophie

Mijn eerste rokje uit 'Allemaal rokjes!
Het werd een strikrok en ik gebruikte 1,5 keer de heupomtrek. Voor de strik had ik 2 keer moeten doen want strikken kan niet, wel een knoop. En de tailleband vind ik te hoog, daarom sla ik deze een keer om. 
Het paspelband tussen rok en tailleband vond ik een vervelend werkje maar het is redelijk gelukt. De onderkant werkte ik ook met paspelband af, ik vind dat leuker dan met biais denk ik.

Een foto van de bovenkant van de rits zal ik maar niet plaatsen want daar ben ik niet tevreden over. Volgende keer zet ik de rits er misschien iets lager in.

Nu nog een rokje voor Noa maakte, belofte maakt schuld. Het stofje heeft ze al uitgekozen. Nu moet ik nog een rokje kiezen. Misschien ook een strikrok, maar dan met een langere tailleband zodat er een echte strik in kan!

8 opmerkingen:

  1. Ik ben ook bezig met een strikrokje! En ik merkte onderweg ook dat de tailleband te kort zou zijn, maar had gelukkig nog genoeg stof om een langere te knippen. Leuk stofje heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het rokje alvast PRACHTIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig rokje! Heel leuk stofje heb je gebruikt.
    En ik wil je nog even zeggen dat ik heel veel heb aan je links onder tabblad leuk om te maken. Als ik iets zoek kijk tegenwoordig eerst daar.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie er echt niets verkeerds aan hoor! En superlief stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen maak jij! Ik ga je terug volgen... Superstof heb je uitgekozen voor deze rok :-)
    shibbiesays.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen