Pagina's

maandag 6 februari 2012

Schaatsen!!!

En toen was er ijs, en sneeuw.

Zaterdag gingen we schaatsen, samen met m'n broertje en zijn vriendin. We zouden de kinderen in de buggy's over het ijs duwen. Het laagje sneeuw gooide roet in het eten want er was niet door te komen. Tenminste...niet zonder doodmoe te worden en het tempo was ook ver te zoeken. Kinderen uit de buggy's gehaald en ze vermaakten zich prima in de sneeuw!

We schaatsen op de Deelen. Je kan er prachtig wandelen en om te schaatsen is het eigenlijk nog geschikter. In een ver verleden schaatste ik de Deelentocht, 30 kilometer. Ik denk niet dat ik dat nu nog zou kunnen.
Papa maakte sneeuwballen. 
Ik dacht dat manlief Noa een luier om had gedaan, niet dus. Even snel een plasje doen. 
De voorgenomen actiefoto's kwamen er niet. We een foto van net na mijn val.

Ah, toch nog wat actie.
Daarna stond de slee klaar bij opa en hebben we een kort loopje gemaakt. Maar eerst bakten we poffertjes, lekker!
Zondag moest er weer geschaatst worden, in dezelfde samenstelling. Deze keer op de ijsbaan van Oranjewoud. De kinderen mee in de buggy's want op sneeuwvrij ijs gaat dat heel erg goed! Jammer genoeg was de wind koud en Sophie werd erg verkouden. Ze ziet er ook niet zo vrolijk uit op de foto. Toen we thuis kwamen was alles gelukkig weer goed en had ze weer praatjes.

2 opmerkingen:

  1. Brrrr, sneeuwpret zonder luier. Wat zullen d'r billen koud hebben gevoeld. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat lijkt dat nu alweer lang geleden! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen