Pagina's

woensdag 15 februari 2012

Een zak groente en naaierij

Vandaag haalde ik mijn 3e groentezak op. Een zak vol, genoeg voor een week.

In de 1e zak zaten oa schorseneren (niet mijn ding blijkt nu) en groenselderij. De selderij is wel het meest vieze wat er bestaat en ik kon er geen liefhebber voor vinden. Dat werd helaas een enkeltje vuilnisbak. En een bakje champignons ging richting m'n vader.

In de 2e zak zat oa pastinaak (lekker in een soort hutspot) en venkel. De venkel aten we in een ovenschotel met salami. Met het 3e knolletje kon ik m'n moeder blij maken.

Het leuke is dat ik elke zaterdag al kan zien wat ik woensdag in mijn zak zal vinden. Ik verheug me nu al op zak! Maar nu zak 3: broccoli, andijvie, Chinese kool, uien, zuurkool en cherrytomaatjes. De andijvie heb ik al gesneden voor een stamppot. Jammie!

Het is leuk om eens iets te eten wat je normaal niet zou kopen. Het verrassingselement vind ik erg leuk en ik hoef niet na te denken over wat we nu weer moeten eten. De uitdaging is wel om een lekker recept te vinden voor sommige groenten. Ik heb mijn abonnement trouwens bij Odin.

En dan wordt er natuurlijk ook nog genaaid! Ik maak hartjes voor op de markt waar in 1 april sta.
Even 3 voor de foto, ik heb er al meer af maar die moet ik nog vullen.
De vrolijke dozen op de achtergrond kocht ik bij de AH voor 50% van de prijs. 
En met alleen hartjes kom ik er niet.
Deze kussentjes zijn zo leuk! De afmeting is 35x35 cm. Als ik ze niet verkoop dan heb ik thuis 2 kleine liefhebbers. De foto is trouwens slecht, het is hier enorm bewolkt.

Ik heb nog 3 PTT zakken liggen. Daar ga ik nog kussens van maken, of ook nog een tas misschien. Ze zijn erg leuk om mee te werken. 

Kort geleden won ik dit kussen bij Sascha. Knap gemaakt! Ik koos voor een petrol kleurtje.

3 opmerkingen:

  1. Hoi, ik kom via via op jou site, wat gezellig allemaal, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n groentenabonnement klinkt goed. Helaas eet Gijs nauwelijks groenten en al helemaal niet die "rare" dingen van Odin. Inderdaad heerlijk dat je niet hoeft te bedenken wat je moet eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I look forward to seeing you at the fair again! I am doing it again too :)

    BeantwoordenVerwijderen