Pagina's

dinsdag 17 januari 2012

Lief dagboek...

Zo begon ik mijn dagboek nooit hoor. Maar ik schreef in het begin wel op hoe warm het was buiten, of hoe koud. Dat hoorde zo dacht ik. Ik hou vanaf mijn 12e (ongeveer) een dagboek bij. Ik vind het erg fijn om 's avonds in bed op te schrijven wat er is gebeurd. Het probleem is alleen dat ik dan zo een uur lig te schrijven en ik wil ook zo graag lezen dus dan wordt het al gauw erg laat.
De laatste jaren hou ik nauwelijks nog een dagboek bij en daar moest verandering in komen. Ik zag ergens een dagboek met 1 regel per dag, voor 5 jaar lang. Gelukkig zijn het een paar regeltjes want 1 is wel erg weinig. Ik hou vanaf 1 januari dus weer trouw mijn dagboek bij!
Ik weet niet hoe het dagboek er over 5 jaar uit zal zien maar met deze hoes blijft ie denk ik redelijk netjes. De hoes maakte ik gisteren in 1 van mijn lievelingsstofjes. De knoop komt uit China, geborduurd met roze haakkatoen.

13 opmerkingen:

  1. prachtig hoesje! en dat 1-regel-per dag boekje is echt tof, moet ik ook eens naar op zoek gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg zo'n dagboekje en dat hoesje is helemaal geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie hoes! En een dagboekje bijhouden met een regeltje lijkt niet zoveel, maar wordt het geen verplichting op een gegeven moment? zo vergaat het mij meestal tenminste...:)
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt prima te doen hoor! Het kost haast geen tijd en toch kan je kwijt wat je die hebt gedaan. Ik heb het naast m'n bed liggen en schrijf even voor ik ga lezen.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee! Eén regel per dag. Ik probeer ook steeds om een soort dagboek bij te houden, alleen dan met ideeën, mooie spreuken en mooie plaatjes. Ook teken ik er in. Maar ik vind eigenlijk dat ik het ook te weinig doe.
    Ik heb ook een tijd lang elke dag één woord gekozen om de dag te duiden. Dat was ook erg leuk, en goed vol te houden. Misschien moet ik dat weer eens gaan doen. Je hebt me op een idee gebracht!

    Groetjes, Anoeska
    via swap-bot, volg jij mijn blog al (ja, al heel lang!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi hoesje.

    Enne, ik kreeg ooit op mijn 7e van mijn oma een dagboek, en heb jaaaaren lang trouw geschreven. Schriften en boekjes vol. Echt heel veel. Maar de laatste pakweg 10 jaar schrijf ik nauwelijks meer (alleen toen ik zwanger was, deed ik het weer dagelijks). Eigenlijk zonde he. Maar met het digitale tijdperk schieten ook deze dingen er snel bij in.

    Maar 1 regel per dag... dat moet toch eigenlijk wel te doen zijn? Ik ga eens op zoek naar een mooi schriftje, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi boekje en hoesje uiteraard ;-) En die knoop is nog mooier haha! Vind het echt een heel mooi idee, 5 jaar lang een paar regeltjes opschrijven.. ik schrijf veel in mijn agenda, dat zijn ook een soort kleine dagboekjes voor mij.
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je dat zo volhoudt! En ga meteen op zoek naar die leuke knopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig idee, zo'n hoesje! Dan gaat het boekje ook inderdaad wel 5 jaar mee. Wel lastig hoor, om de dag in 1 regel te vatten. Soms gebeurd er gewoon veel meer! Heel veel succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er fantastisch uit! En die knoop, daar ben ik verliefd op! Schrijf-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig stofje zeg! En mooi dagboek ook.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zo'n hoesje, leuk stofje ook. De splitpennen met strass-steentjes heb ik in een hobbywinkel in Lelystad gekocht. Ze hadden een bak vol waar je uit kon graaien. Xenos heeft ze nu ook maar minder kleurvariatie. En je moet een heel pakje kopen van 1 kleur. De splitpennen met epoxy afbeelding heb ik ooit in een hobbyzaak in Emmeloord gekocht maar dat is al jaren geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet ik maar eens bij Xenos kijken, of heel veel geluk hebben dat ze bij de lokale naaimachinewinkel iets dergelijks hebben. Ze zijn erg leuk!

      Verwijderen