Pagina's

vrijdag 9 december 2011

Kerst en het begin van 2 plaids

Geen kerstboom dit jaar. En de voorgaande jaren ook niet trouwens. Ik geloof dat we nog maar 2 keer een kerstboom hadden, toen hadden we nog vloerbedekking en zat ik na Kerst op m'n knieĆ«n de naalden uit het tapijt te pielen.

Een foto met licht lukte niet echt en in het donker vind ik het ook niet fantastisch. Het geeft in elk geval een beeld van de versierde takken (Ikea). Van m'n moeder kreeg ik 3 papieren hangers van de Wereldwinkel en bij de Hema kocht ik wat houten sterretjes. Samen met wat kleine balletjes ziet het er toch wel Kerstig uit vind ik.

Ik ben bezig met het knippen van lapjes voor 2 dekens voor de kinderen. Vanavond naaide ik de eerst log cabin, het begin is er nu echt! Het gaat worden zoals deze, maar dan iets kleiner.

Afgelopen week maakte ik een Roodkapje-cape. Ik heb verkeerd gemeten en deze is iets te kort uitgevallen en daarom voor de kleinste van de 2. Aan die van Noa gaat binnenkort gewerkt worden.

En dan ga ik nu met een mandarijn op de bank detective kijken, die ik al ken denk ik maar dat mag de pret niet drukken.

12 opmerkingen:

  1. Leuk die takken voor de kerst, hoef je toch ook geen boom! En die roodkapje cape, gelukkig gemakkelijk te maken toch?

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuke kerstversiering!
    En je Roodkapje cape, zo lief. Ze is er wel blij mee, dat zie ik :))
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jouw roodkapje er echt heeel lief uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow goed bezig zeg! Ik ben nu al benieuwd naar je kleden. Die cape is heel leuk! En de versiering voor het raam is ook zo mooi! Gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof die takken!
    Ik ben ook aan n plaid bezig, wel minder complex dan de jouwe!;-) Die zijn prachtig!!
    Overstik jij de naden nog eens achteraf als alle deeltjes aan elkaar hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet nog niet hoe ik het deze keer ga doen maar met de 1e plaid heb ik 4 grote vierkanten over het geheel gestikt zodat de boel een beetje bij elkaar blijft. Die voor de kinderen wil ik wat beter afwerken qua stevigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He dit is al de tweede op mijn tak gelijkende kersttak die ik op een blog van iemand anders zie! Ik heb ook zo'n Ikea tak gekocht en versierd met rood en wit, lichtsnoertje erdoor heen geweven, heb jij dat ook?
    Leuk blog heb je, ik ga me even aanmelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er geen lampjes in gehangen, die kon ik niet vinden en ze kwamen pas boven water toen ik de takken al had versierd. Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig dat capeje/ceepje (of hoe schrijf je dat). Wij hebben ook geen kerstboom en ik heb m'n kerstballen aan de muur hangen aan een slinger. Ook hartstikke leuk en het neemt minder ruimte in. Lukt het al met het haken van de kerstballen? Het duurde bij mij ook even voor ik het doorhad. Het ging vooral mis bij het tellen. Dus niet opgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schoon kind, het cape'ke staat haar prachtig! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen