Pagina's

woensdag 13 juli 2011

Rokje voor Noa

Ik kocht een tijdje geleden boordband en heb daar vanmiddag een rokje van gemaakt voor Noa.
Het stofje is haar lievelingsstofje en ze koos zelf het biaisbandje uit.
Ik heb deze handleiding gebruikt en heb katoen in plaats van tricot gebruikt.
Daarom heb ik geen berekeningen losgelaten op de breedte van de taille want het moet over haar billen heen dus is het bilomtrek + 1 of 2 centimeter op de groei.

Volgende keer laat ik de zijkanten een stuk meer uitlopen want als Noa het aanheeft dan lijkt het vrij recht en dat was toch eigenlijk niet de bedoeling.

En dan ga ik me nu storten op 7 meter appelgroene paspelband en m'n plaid.
Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

  1. wauw! Je zult wel trots zijn! ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Hier ligt ook een geknipt exemplaar klaar! Nu nog in elkaar zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, zo-eentje heb ik er ook voor mezelf gemaakt met boordband. Zit altijd goed! Legging eronder, super hip...
    Nou succes met je quilt. Ja ik heb 10 blokken af. Nog 10 te gaan. Uitdaging voor komende winter denk ik maar.

    BeantwoordenVerwijderen