Pagina's

vrijdag 15 juli 2011

Dekentje

De plaid is eindelijk af. Ik ben er ruim een jaar mee bezig geweest. Vooral de laatste weken stak ik er veel tijd in. Maar sommige weken deed ik bijna niets. Hoeveel tijd ik in totaal? Per blok in elk geval 20 minuten naaiwerk en dan nog al het uitzoeken, knippen, de 117 blokken aan elkaar zetten, bijna 7 meter paspelband...teveel leuks, euh teveel tijd. Maar goed, ik ben er echt enorm blij mee.

Vandaag kreeg ik de nieuwe labeltjes binnen. Hier bestelde ik ze. En voor het verwerken van het paspelband gebruikte ik haar fijne uitleg. Het paspelband maakte ik niet zelf, soms moet je kiezen voor het gemak.

Nu nog een stofje uitzoeken voor een rokje voor Sophie en dan hopelijk niet al te laat in bed.

30 opmerkingen:

  1. WAUW !!!!! hij is helemaal super, geeft mij moed om toch ook maar weer meer log cabins te gaan maken, was bij 20 blijven steken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ........ WAUW!!! Daar kan je heel trots op zijn! Wat een supermooie deken! Echt geweldig! Zo vrolijk!....... Je blijft er naar kijken!

    Groetjes
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hoop werk maar je hebt wel eer van je werk.
    Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je harde werk heeft wel iets prachtigs opgeleverd! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai! Daar heb ik bewondering voor. Hoe voelt het nu zo'n lang project beëindigd is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Janusje Tsja, nu voel ik me erg voldaan en trots. Het begon echt een beetje moeten te worden want ik wilde er niet nog een jaar mee bezig zijn. Voorlopig niet meer zo'n groot en langdurig project denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAUW! Ik ben diep onder de indruk!!! Geen idee hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, maar ik vind quilt dekens toch altijd (met alle respect hoor) iets 'tuttigs/romantisch' (in de positieve zin van het woord dus!) hebben, maar jij hebt het met jouw stofkeuze voor elkaar gekregen het super hip en lief-stoer (is dat een stijl?) te maken!!! Hij is geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit mij volledig aan bij de bovenstaande dames...prachtig gemaakt! En wat een werk! Ga je er wel zelf van genieten? En wat zijn de afmetingen? Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt gaaf! De vele uren werk worden zo zeker beloond. En wat ik hierboven al las, vaak vind ik ze ook wat tuttig, maar die van jou totaal niet!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Kris De afmetingen zijn 135x195 cm. Je kan je er heerlijk inwikkelen en in de winter kan ie zelfs als extra over 't bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai, prachtig! respect voor zoveel doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eindelijk af, maar wel heel erg mooi!

    Knap dat je het afgemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je mag er dan veel tijd in gestopt hebben, hij is echt pràchtig!! Dit heb je voor het leven...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat knap! Ik heb ook meteen die labels besteld (moet een rouwkleed maken binnenkort), bedankt voor de tip en blijf ons verwennen met die mooie posts! ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow zeg, wat een werk is daarin gegaan! Maar het is wel een prachtig exemplaar!!! Heel liefjes en toch stoer! Je gaat hem toch wel zelf houden, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Knussemus Deze gaat de deur zeker niet uit! Gisteravond al even onder gelegen op de bank en hij bevalt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo super gaaf!!! Ik vind het echt heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is prachtig! Er zitten daar geweldige stofjes tussen! Dit wordt volgens mij een echt familiestuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi!! Leuk dat je het op mijn Link Party hebt gezet. Ik zou het leuk vinden als je volgende week weer mee doet. Fijn weekend!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O, wat prachtig! En wat vreselijk knap van je. Al die vakjes.....Maar het resultaat...!!!!
    Groetjes,
    Karin ---De Merle---

    PS. Mijn account is geblokkeerd door Google...!? Ik probeer nu om het gereset te krijgen, maar dat lukt nog steeds niet. Heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het heel mooi geworden, je kunt er goed aan af zien dat je er heel veel tijd aan besteedt hebt. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super, echt heel mooi. De combinatie van al die verschillende stofjes is heel geslaagd.
    Een leuke manier om restjes stof op te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thank you for stopping by my blog and leaving a link to this post. Your log cabin quilt is absolutely amazing and I fully understand how much time has gone into this beautiful project.

    I am really curious as to how you bound it? What is "paspelband" (My dutch is pretty good, although I don't remember this word from my childhood :) Is it different to traditional quilt binding? Did you "bag out" the quilt after sewing the front and back together? It is a lovely way to finish the quilt.

    I have A LOT more stitching to do, and hope my project turns out is lovely as yours.

    Rita

    BeantwoordenVerwijderen