Pagina's

donderdag 23 juni 2011

Het schiet lekker op

Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat ik nog maar 20 blokken hoef te maken voor m'n super plaid.
Dus ben ik flink aan de slag gegaan, het einde is in zicht!
Alle strookjes zijn geknipt en liggen op stapeltjes die ik alleen maar aan elkaar hoef te naaien. En dan alles in elkaar zetten natuurlijk.

Heeft er iemand tips voor het afwerken van de plaid? De achterkant wordt grijs fleece. Ik wil de hele plaid meanderen maar ik weet niet met welke kleur. De onderdraad grijs maar de bovendraad? Er zit veel roze in de blokken dus misschien licht roze? En naai ik biais rondom of zijn er andere mooie manieren?

Gisteren kocht ik deze stofjes bij Ikea. Het streepje is zo lief! En het is aan beide zijden bedrukt, misschien maak ik er een oprolbare boodschappentas van. En van de rest? Ook kocht ik een lap met strepen in meisjeskleuren om een dekbedovertrek van te maken voor Sophie.
Het patroon van dit leuke jurkje kocht ik hier. De hele opbrengst gaat naar een goed doel.
Ik moet nog ergens effen katoen kopen en dan hoop ik het jurkje te kunnen maken.

9 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat snel!! Hij wordt erg mooi! Je stofjes zijn leuk en het jurkje ook zo lief! Wat de draad betreft.. daar ben ik geen ster in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een hele leuke quilt! En dat stofje met streepjes: daar kijk ik nu naar, onze gordijnen heb ik namelijk van die stof gemaakt! Blijft leuk, ook als je er elke dag naar kijkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat ben je productief. ik heb DIEP RESPECT!
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat een werk zeg! Wat ben je al ver en wat wordt ie mooi!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat jurkje is echt superleuk! Mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Marlene Ik heb dat jurkje niet gemaakt hoor, heb nog niet eens stof in huis.

    BeantwoordenVerwijderen