Pagina's

maandag 4 april 2011

Van alles wat

Deze theemuts vond m'n vader laatst tussen de oude lappen. Waarschijnlijk geborduurd en gemaakt door een tante van m'n moeder of door m'n oma. Zonde om weg te gooien.
Ik maakte er vandaag een mand(je) van.
10 cm diep, 14 cm hoog en 22 cm breed.

Het borduursel is trouwens klein hoefblad.

Vorig weekend gingen we even bij papa kijken die heel druk bezig is op de boot. Hier drinken de kinderen een pakje appelsap. De zon scheen maar de wind was fris. Sophie zit wat hoger dan Noa, in 't echt is Noa een halve kop groter.

Afgelopen zaterdag hebben we de boot naar haar nieuwe ligplaats gevaren. Het was echt heerlijk weer! Jammer genoeg maakten we geen foto's.

Van het mooie weer genoten we ook door de week, toen hebben de kinderen heerlijk bij opa in de zandbak gespeeld. 

Noa bakte haar eerste zandtaarten.

Gisteren maakte ik een zonnebrilhoesje voor de buurvrouw van m'n vader. Ik had het haar eind december al beloofd en eindelijk is ie af! De wens was paars en rood en vrolijk. De binnenkant is net als de tunnel rood met witte bloempjes. Ik hoop dat ze de combinatie leuk vindt.

En dan maakte ik ook nog deze notitieblokhoes voor Annemieke. In ruil kreeg ik 2 knikkerzakken voor de kinderen.


foto van MooiMiek geleend

Het ruimteprobleem is nu dankzij manlief ook opgelost (hoop ik).
Ik selecteer nu al m'n mappen met foto's...rechter muisknop...send to...mail recipient...kies het nieuwe formaat...de verkleinde foto's staan nu als bijlage in een nieuw bericht...kopieer alle bijlagen naar een nieuwe map.
Zet de verkleinde foto's niet in de oude map want de foto's houden dezelfde naam.

Sinds gisteren gebruiken we Google Chrome, dat gaat 'n stuk sneller dan Internet Explorer! Ik heb er verder geen verstand van maar het werkt prima.

Ennnn....last but not least....mijn blog bestaat volgende maand 1 jaar!
Dus hoog tijd voor een give away...binnenkort dus.

8 opmerkingen:

  1. wow, wat een blog...met ZOVEEL leuks :) teveel leuks ;)
    superleuk mandje; erg leuk gedaan met dat borduursel zo...
    En wat heb je een leuke stofjes gebruikt voor het notitieboekhoesje en zonnebril zakje. Lekker vrolijk!
    en heerlijk, de dochters in de zon. Dat zal genieten worden op de boot.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de hergebruikte theemuts heel mooi, dat borduursel is echt super. En heel veel leuke foto's van je meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie theemuts! Ik gebruik er elke dag één, maar de mijne is denk ik wat dikker als ik het zo bekijk op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Nicole De theemuts is idd erg dun, er zit geen isolatie tussen binnen- en buitenstof. Hier was niemand die em nog ging gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh wat een prachtig mandje heb je er van gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! die zonnebrillenhoes is ook leuk!
    ik heb gisteren hier een oude kapot geknipt, met zo'n ijzeren klap-sluiting (je hebt ook van die portemonnaies, die moet je samen drukken, gaat hij open) dus die ligt hier voor de voorraad. Leuk dat je m'n knikkerzakken op de site zet, ik heb al een week een blog in de conceptbak staan , maar ben de foto's kwijt. ze komen er aan hoor (effe reclame voor je maken)
    doei Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die rollen plastic, tja... Bij de boekhandel ofzo? Bij de blokker heb ik ze weleens gekocht, kruidvat, en hema misschien ook wel. T is gewoon inpakfolie, wat ze bij bloemen ook altijd gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een berichtje om vrolijk van te worden. Heerlijk dat buitengespeeld en je brillenhoesje is echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen