Pagina's

maandag 11 april 2011

Portemonneetje, portemojaatje, tralalalalala....

Een portemonnee voor mezelf! Gemaakt van mijn gekoesterde lapje appeltjes.
Ik gebruikte de tutorial van Anni-tas.
Ik ga (denk ik) ook nog een toilettas maken met deze handleiding.
Jammer genoeg had ik geen witte lange rits, het roze vloekt toch een beetje.

Ik zie nu trouwens pas dat de appeltjes boven en onder de witte rits doorlopen. Echt toeval!

Ik heb 3 dingen anders gedaan.
De ritsen heb ik verlengd zodat een eventueel scherp ritsuiteinde de stof niet kan beschadigen (en ik had geen langere ritsen).

Ook maakte ik vakjes voor m'n pasjes.
Dat deed ik zo:
Stof van 20x16 cm (+1cm)  met goede kanten op elkaar dubbel vouwen en dicht stikken zodat het 20x8 wordt. Stukje open laten om te kunnen keren. Na het keren de gewenste bovenkant doorstikken. Als het keergat hier in zit dan is dat ook dicht. Dan het lapje op de binnenstof leggen en de lijnen van de pinpas-vakjes stikken. Daarna de zijkanten en onderkant stikken. Verder volg je de uitleg van Anni-tas.

Als laatste stikte ik de binnen- en buitenstof onder de witte rits niet eerst op elkaar voordat ik het op de portemonnee stikte.

De binnenkant is fris groen (frisser dan op de foto).

Zelfs m'n agenda en telefoon kunnen er eventueel in.
Ik ben er zo blij mee!!!!

17 opmerkingen:

  1. Ik ben werkelijk zot van het stofje met de appeltjes! Tof portemoneetje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi geworden, en ja, appeltjes stof, daar ben je zuinig op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke stof! En ik vind de roze rits juist heel leuk!
    Ik hou daar wel van hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik vind de roze rits ook de kers (of de appel) op de taart! Ik hou wel van vloeken, dat maakt het spicy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sow hey, leuk!! knap gedaan ook met die vakjes er nog in. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent :)
    Wat ben je trouwens voor een leuk boek aan het lezen? wordt er wel nieuwschierig naar door zo'n leuke kaft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ahja! nu je het zegt....het kwam me al een beetje bekend voor....the secret garden vind ik fantastisch :) heb het boek zelf niet, maar de videoband (jawel, daar doe ik nog aan haha) die staat hier in de kast.
    Fijn! geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent!!!
    Die appeltjesstof blijft leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Super Superleuk!! Echt helemaal goed, daar zou ik ook blij van worden hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Carolien,
    Dank je wel voor je deelname aan mijn give away en voor het feit dat je een link gaat plaatsen.
    Groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi

    wat is mooiiiiii portemojaatje zeg en wat een leuke blog heb je ben je gaan volgen.
    Wil je mischien bij mij ook eens een kijkje nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik denk dat ik dat ook ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen