Pagina's

vrijdag 4 februari 2011

Het haakwerk

Wat een weer! Het waait hier al 2 nachten keihard, recht op het slaapkamerraam. Ik kon er niet van in slaap komen. Maar de kinderen slapen met die wind al 2 nachten door. Hoera! De spotjes die aan het plafond hangen, wiebelen een beetje en als je goed oplet voel je de flat bewegen....

Om het dienblaadje waar de granny's op liggen wat leeg te maken, ben ik begonnen met het aan elkaar haken. Ik heb besloten dat het een 1 persoons sprei voor de kinderen wordt. Of voor 's avonds op de bank, in elk geval geen 2 persoons.


Ik haak alles eerst horizontaal aan elkaar en op het aller aller eind verticaal. Ik ga niet rijgen want dan moet je de hele draad steeds doorhalen en dat vind ik vervelend werken. Aan de achterkant zie je nu een witte rand en aan de voorkant sluit alles mooi aan.

4 opmerkingen:

  1. Super veel werk! Maar als je al die kleurtjes bij elkaar ziet is het toch de moeite waard om eraan te beginnen. Ik denk er ook al een tijdje aan om een granny deken te maken. Het staat in ieder geval op mijn to do lijstje voor volgende winter.
    Groetjes en nog veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad : wat een wind hé ! ik ben blij dat ik de komende dagen de fiets niet op moet .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n granny deken is heerlijk voor stormachtige avonden

    BeantwoordenVerwijderen