Pagina's

woensdag 12 januari 2011

Het laatste cadeautje en het haken gaat lekker!

Wat een gedoe met die foto's, ik kan niks meer uploaden. Misschien word ik van een nieuw lettertype wat vrolijker!

Nee hoor, ik ben vrolijk genoeg, ook al maakte Noa Sophie weer wakker tussen de middag en was het een lange dag, viel Noa van de stoel en staat Sophie nu de opgevouwen was te ontvouwen.

Gisteren kreeg ik m'n laatste verjaardagscadeautje in de bus: The bag making bible. Ik vroeg het aan m'n schoonouders maar de bezorging liep enorm vertraging op. Nu heb ik 2 boeken om tassen te maken. Ik kom alleen wat tijd te kort, stof heb ik genoeg gelukkig. Eigenlijk zijn m'n stofjes een soort verzameling. Ik durf er bijna niet in te knippen en ik koester ze als schatten.

Het haken van de kleine granny squares gaat erg goed. Elke avond maak ik er 2 of 3. Het duurt nog wel even voor er een sprei oid van gemaakt kan worden. Ze zijn 6,5 bij 6,5 cm, ik ben nog wel even bezig maar het is leuk werk.

3 opmerkingen:

  1. Die bag making bible heb ik ook! Geweldig hoe zij bijv uitlegt hoe je een rits in een tas maakt. Succes met je haakproject. Het geduld om dat te leren ontbreekt me nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aanhouder wint...

    Haak je granny voor granny, of maak je eerst een stapeltje middenstukjes en haak je er daarna toer voor toer bij alle granny's omheen? Zo doe ik het namelijk en dat gaat lekker snel. Hoef je namelijk niet elke keer weer een bol te maken en een andere op te ruimen (en alle draad weer netjes op te rollen enz).

    Ben ben benieuwd naar het eindresultaat van je haakproject...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haak ze stuk voor stuk. Ik heb er nu 37, het eind is nog lang niet in zicht!

    BeantwoordenVerwijderen