Pagina's

dinsdag 21 december 2010

Stofjes en bloemetjes haken


Volgende week woensdag ben ik pas jarig. Maar deze stofjes heb ik al van mijn moeder gekregen. Ik heb ze zelf uitgezocht, bij Jan Sikkes in Drachten. Jammer genoeg waren er maar heel weinig schattige stofjes. Het was vooral veel zwart en lelijk. Het bovenste stofje kochten we bij een handwerkwinkel, poepieduur dus deed ik een halve meter, zo'n schattig stofje met die aardbeitjes.

Het rechter stofje is een zakdoek of servet wat van mijn oma is geweest. Het is enorm verwassen maar ik ga er wel iets leuks mee maken omdat dit stofje echt bij haar paste. Ik kreeg het afgelopen zondag mee toen we ter ere van Kerst bij haar gingen eten.

M'n moeder bestelde nog 2 kerststerren van vilt.


Gisteren lag dit hart in de bus, in een totaal verwoeste envelop. Ik won het bij Angela.


En dan trakteerde ik mezelf zaterdag nog op dit boek. Ik heb er al wat uit gemaakt. Het leuke is dat er bloemen in staan om te haken en om te breien! Bij de witte boekenmarkt kost het maar 8 euro ofzo.

12 opmerkingen:

  1. schattig je stofjes, erg lief. Jij had dus ook zo'n leuk hartje gewonnen bij Angela. Ik kreeg hem ook net in de bus, ook een totaal verwoeste envelop! Ik weet niet wat ze doen bij TNT maar als ze hun staakfrustraties nu op de enveloppen gaan botvieren, zijn we daar mooi klaar mee... Gelukkig was het hartje nog mooi heel.

    Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stofjes!
    Dat boekje lijkt me ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf boek he, ik heb hem vorig jaar gekocht bij de witte boekhandel!
    leuk geboemde hartje heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De stoffen bij Jan Sikkes vind ik inderdaad ook de laatste tijd niet erg geweldig. Ik regelmatig bij die in Leeuwarden. Het is helaas moeilijk om daar lieve en schattige stofjes te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke stofjes! Vind sikkens ook lang niet altijd leuk. Goeie tip van dat bloemen boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het bloemenboekje heb ik ook, maar ik vind het nog best moeilijk en jij? Nu kan ik ook niet overweg met die haakschema's ;-) Ik heb het geluk dat er hier altijd één marktkraam met geweldige stofjes staat! Wel bijzonder het 'severt' van je oma! Fijne verjaardag vast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kerststerren!
    En dat bloemenboekje ziet er heel leuk uit, voorlopig houd ik het zelf bij 1 bloemmodelletje, ben nog niet zo handig met haakpen en breinaald....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat het hartje er is gekomen, wel jammer dat die envelop zo verwoest is, ik heb het van de anderen ook gehoord, had em nog wel zo goed dichtgeplakt, heb net vandaag ook nog weer wat 'dikke' dingetjes op de post gedaan, hopen
    dat die (ook) goed aankomen.

    En ook kan niet altijd leuke stofjes vinden bij Jan Sikkens. Ik loop er telkens weer heen, maar heb vaak pech en de plaatselijke markt is op een dag dat ik werk, dus ook pech.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh, dat boekje... Ik heb 'm nu geleend in de bieb, en het borrelt wel een beetje. Zal ik 'm halen? Is dat het geld waard?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het boek is op zich niet duur vind ik. Maar je kan ook 't boek uit de bieb kopieren :) Of alleen de dingen die je wilt/kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen