Pagina's

woensdag 15 december 2010

Poppendeken

Volgens mij was het hier dat ik voor het eerst een ticker tape quilt zag. Het beestje heeft dus een naam, het is niet zomaar een poppendekentje! Ik was er al een tijdje mee bezig en gisteren heb ik het afgemaakt.

Ik heb een molton onderlegger voor in een wieg gebruikt en heel veel restjes stof. De stofjes heb ik eerst met prit vast geplakt en daarna met een zigzag-steek vastgenaaid. Dat heb ik gedaan zodat de randjes niet gaan rafelen. Aan de achterkant zit een stuk stof van Dapper en het dekentje is afgewerkt met biaisband, wat ik voor het eerst gebruikte. Ik heb het er in 1 keer omheen genaaid, niet eerst openvouwen en het er in 2 keer omheen naaien. Het ging prima!




Pop en pop liggen er warmpjes bij deze winter!

15 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk resultaat, maar wat een werk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo kleurrijk en mooi, heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke quilt, op deze manier quilten lukt mij ook wel! Heb alleen spijt dat ik nu net laatst alle moltonnetjes heb weg gedaan....
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Ik associeer quilten vaak met een beetje tuttig (niks mis mee). Dit dekentje is echt super hip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat leuk! Maar wat 'n werk heb je hieraan gehad zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!! En gewoon vastgeplakt? Dat ga ik ook proberen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. erg leuk idee carolien,
    gaat in mijn grote vat (verzuurt niet,komt ooit ook nog uit mijn handen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superprachtig!! Wat is stuk stof van dapper?

    liefs eline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tof !
    Dat van die pritt heb ik nog al gelezen, maar kleef je dat dan ook vast aan de randjes waar je doorheen stikt ? Ik heb namelijk eens geprobeerd om zelfklevende klittenband vast te stikken en na een paar seconden hing mijn naald zo vol lijm dat heel de boel blokkeerde... Is dat bij pritt dan niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig leuk!!! En mooi!!! Lijkt me wel heel veel werk by the way.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Marjolein
    Je kan ook een stuk wit laken oid gebruiken, ik had toevallig molton liggen.
    @ Elinemien
    Het is een stuk stof uit de collectie Dapper, heb er geen foto van gemaakt.
    @ me
    Ik gebruik een heel klein beetje prit, genoeg zodat het op z'n plek blijft tot ik het vast ga naaien. Hier geen last van een kleverige naald.

    En ja het is veel werk. Ik was er af en toe mee bezig, als ik er zin in had. Dan valt het wel mee met de tijd, het is gewoon een lange termijn project.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tsjonge daar ben je wel even zoet mee geweest - maar wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zeg wat een werk! Maar een super resultaat ook!
    Echt heel knap... pop en pop zijn vast heel blij :)
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een enorm leuk idee,
    het ziet er heel gezellig uit.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen