Pagina's

vrijdag 3 december 2010

Mooie boeken en plaatjes

Ik ben dol op prentenboeken en mooie tekeningen. Vanmorgen had ik Noa naar de Sinterklaasviering op de kinderopvang gebracht. Sophie en ik gingen naar m'n vader. Lekker 2 kopjes thee gedronken bij de houtkachel. En ik liep even langs de boekenkast in mijn oude slaapkamer. Ik heb en aantal kleine boekjes meegenomen met schattige tekeningen.

Dit is zo schattig! Het zijn tekeningen van Joan Walsh Anglund. Ik heb 2 boekjes van haar. Beide van halverwege de jaren 60.



 
Is het niet enig?


Dit is een klein kaartje wat vroeger in mijn slaapkamer stond, ook zo leuk getekend.


En dit meisje is Floortje. Het boekje is van eind jaren 70 en gaat over de peuter Tine, in het Nederlands heet ze Floortje. Getekend door Ib Spang Olsen. Schattige tekeningen, het lijkt zo simpel...

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige boekjes en wat gaaf dat je die nog hebt!!
    Leuk dat je ook een dochter hebt die Noa heet :)
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen