Pagina's

zondag 5 december 2010

De buit van Sinterklaas en give away

Nou ja, mijn buit dus. Ik had stofjes gevraagd en die heb ik gekregen!


Het zijn 4 fat quarters en een klein lapje van Roodkapje. Dank u Sinterklaas!

En ik had nog meer geluk want ik heb de give away van Studio van San gewonnen! Ik heb er nog geen foto's van gemaakt, kijk daarvoor maar even onder het linkje.

En dan komt er nog een give away. Je moet er wel even voor nadenken. Eind deze maand ben ik jarig en ik weet niet zo goed wat ik moet vragen. Ik kan wel heeeel veel stofjes vragen maar misschien zijn er nog veel meer leuke dingen voor een 'naaister' te vragen.

Dussss....bedenk een leuk cadeau voor mij!
Het gaat er niet om wie het mafste of ingewikkeldste cadeau bedenkt maar wat mij iets lijkt om ook echt te gaan vragen.
Ik ben niet zo goed op de hoogte van wat er allemaal in handwerkland te krijgen is en vermaak me voornamelijk met stofjes, vilt en wol. Stofjes hebben mijn voorkeur. Dus weet je een leuk boek, een gave gadget of wat dan ook, geef het door!

De winnaar zal degene zijn die het geschikste cadeau doorgeeft en als er niks leuks tussen zit (wat ik me niet voor kan stellen) dan trek ik lootjes.

Doe je mee?
Begin 2011 maak ik de winnaar en mijn cadeautjes bekend!
Wat valt er te winnen?
Een mandje à la Vlijtig en er komt vast nog wel iets bij ;-)

21 opmerkingen:

  1. Ik deed onlangs mijn schoonzus een setje om zelf knopjes te bekleden kado. Zij was er geweldig blij mee: je kan gewoon knoopjes maken, maar ook de knoopjes gebruiken als haarspeldjes, oorbellen, ringen, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een buttonmachine?
    Of misschien al het materiaal om te beginnen met haken (leuk om knuffeltjes enzo te maken)?

    x Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een leuke workshop haken, naaldvilten of natvilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overlaatst deed ik mezelf een leeg boek kado, om al mijn ideetjes, schetsen, patroontjes, to do-lijstjes in op te tekenen. Voordien deed ik dat altijd op losse blaadjes, die dan weer verloren gingen, maar nu staat alles mooi samen en het begint al een fleurig boekje te worden. Het heeft een harde kaft en een elastiek om het dicht te houden, en achteraan zit nog een vakje om losse kaartjes te steken. (gekocht bij Club)
    Verder stel ik voor:
    - een tang om drukknopen eenvoudig te monteren (i.p.v. met een hamer)
    - een set om knoopjes te overtrekken met stof
    - een doosje om spoeltjes in te bewaren, zodat ze niet steeds afrollen in de naaidoos
    - flockfolie in alle kleurtjes om leuke applicaties te maken
    - eigen labeltjes om in je naaiwerkjes te naaien.

    (en bij deze ken je ook mijn eigen wenslijstje ;) )

    Misschien is het wat veel ineens, maar dan weet je ook al wat te vragen voor Kerstmis, Valentijn & moederkesdag ;)

    Groetjes, en alvast proficiat met je verjaardag!

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een kast of kist of wat dan ook om al die mooie stofjes in op te bergen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uhm... wat een moeilijke opdracht.

    Een aantal dingen zijn hierboven al genoemd, maar ik heb laatst een paar leuke boeken gelezen die je ook zou moeten inkijken.
    Het gaat om de boeken van Tilda (Tilda with love, Tilda's kerstboek en het andere boek waar ik de titel even niet meer van weet). Verder is ook het boek van Cath Kidston een aanrader. Dat zijn makkelijke naaiprojectjes. Er zit zelfs een lap stof bij en alle benodigdheden om een tas a la Cath Kidston te maken. Verder gebruik ik zelf heel veel het Knipmode handboek voor zelfmaakmode. Heerlijk boek waar alles instaat dat je nodig hebt om kleren te maken.

    En als het een heel duur cadeau mag zijn: een borduurmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind een abonnement op een (hobby)blad heel leuk om te krijgen. Ook omdat het niet een eenmalig kadootje is, maar je elke maand weer opnieuw door verrast wordt in je brievenbus. De Knippie is bijvoorbeeld erg leuk, staan ook vaak hobbynaaisels in zoals een tent, kadootjes, verkleedkleding enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De boeken van Tilda zijn geweldig :)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappige give-away!
    Ik waag graag een gokje!
    Even denken....
    Het boek "wreck this journal"!
    Lijkt mij wel een superleuk kado (ik wil hem zelf ook nog hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke stofjes! Hier zijn mijn kado ideeen.

    - Een gepersonaliseerde stempel, om je gemaakte dingen te voorzien van labeltjes (zie de blog van mus)

    - Een oppas die je dochters mee neemt zodat je alle tijd hebt om lekker te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Carolien! Bedankt voor je tip bij picnic, zal v/h weekend dat ff gaan uitneuzen!
    En wat een leuke give-away! haha!

    Ik heb nog wel iets, wat ik ook op mijn Sintlijstje wilde zetten, maar ik was te laat haha!

    Een kartel-stof schaar! Lijkt mij in ieder geval leuk!
    Daag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waw, tof dat je zo'n originele vraag voor een give-away stelde. Van de antwoorden leer ik ook nog handige dingen kennen. Ik had gedacht aan een rolmes en een snijmat. Ik heb altijd moeite met mijn stof netjes recht te snijden. Recht knippen zou normaal gezien makkelijker moeten zijn dan met ingewikkelde vormen, maar bij mij dus niet. Vooral quilters hebben zo'n handig rolmes om kleine vlakjes mooi recht uit te snijden, maar je kunt meer algemene gelijkaardige rolmessen soms ook in de Gamma vinden (met vervangmessen) voor een kleiner prijsje. Ik ben zelf ook van plan om me er eentje aan te schaffen; dan kan ik eindelijk eens perfect rechte stukken stof hebben...
    Enne ja, wat sowieso een zaligheid zou zijn als verjaardagskado, is een overlockmachine, een 'surgeteuse', om 't in schoon vlaams te zeggen. Maar daar hangt natuurlijk een stevig prijskaartje aan hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You can never have too much fabric or too many books!
    Gill

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo,

    ik heb het boek van eline's huis pas gekocht echt een aanrader!
    staat vanalles in, van papier, tot stof tot haak en klei dingetjes!
    Kun je ook nog spulletjes erbij vragen zoals stof van elines huis, of klei, of stempels............op de site van Eline staat een filmpje van het boek.http://elinepellinkhof.blogspot.com/2010/10/booktrailer-elines-huis-book.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi, lees nu pas dit stukje, dus jammer genoeg al veel goede ideetjes voorbij zien komen ;-) Vooral Eline's huis, het boek, een echte aanrader! Maar dit is ook een leuk boek, een 'klein' kadootje:
    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/appliqueren-100-patronen-motieven/1001004007771042/index.html En wat ik dan nog graag wil, is zo'n schaar met een schulprandje voor stof, niet nodig voor het boek, maar gewoon leuk ;-) voor erbij.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kreeg onlangs het boek: the bag making bible' kado. Ook als je engels niet top is is het perfect te volgen door de vele foto's die erin staan. Van het inzetten van een rits tot een aantal taspatronen en tips om te werken met stoffen etc. Echt een TOP boek. Ik bestelde het via bookdepository.com en heb er echt al veel plezier van. Alle andere naaiboeken vind ik tot nu toe heel erg tegenvallen en onbruikbaar maar deze dus niet. Misschien iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. JA leuke give away....een cadeau....ja dat is moeilijk........ik weet vaak zelf niet wat ik moet vragen totdat ik weer eens iets crea bea voorbij zie komen.....dan heb ik honderd wensen....patronen van doet er niet toe wat....haken breien naaien daar stoom ik altijd warm voor....ik geef jou een blog tip cadeau...met heel veel patronen eloleo....een top blog vol inspiratie
    H gr cinderella-creative-wereld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben nog nooit op je log geweest....
    Kom via, via aan waaien....
    Ben net gestart met een blog hier.....
    acount had ik al heeeeel lang.... Nu maar eens kijken of ik er mee uit de voeten kan :)

    Leuke Vraag zeg! Leuke Give Away, ook dat is een nieuw iets voor mij.....

    Er zit vast iets leuks tussen....
    Zelf zou ik het niet zo 1, 2, 3 weten hoor.....
    Misschien een Kado Bon voor je favoriete handwerkwinkel?

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zit hier nog wat rond te snollen en kwam nog op dit: http://www.saperlipopatch.com/884-1198-thickbox/appareil-a-biais.jpg
    Geweldig toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ik deze gemist heb! Zal wel hebben zitten "slaap-scrollen" ofzo!
    Wat een uitdaging, een leuk cadeautje...
    Alles is eigenlijk al zo'n beetje genoemd....Stofknoopjes, het eerste wat bij mij op kwam....
    Buttonmachine, errug leuk ;-)
    Wat ik altijd leuk vind om te krijgen is een berg met van alles en nog wat, stofjes, knoopjes, lintjes, mooie papiertjes veel kleine dingetjes waar je ontzettend veel inspiratie uit kan halen...
    Alvast gefeliciteerd en veel plezier met je gekozen cadeautje ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De patronen van Melly & me of Audrey & Maude. Die kun je bij hiphandwerk.nl kopen. In die webshop heb je heel veel leuks! Een leuk patroon voor een leuke tas is ook altijd leuk.
    En freezerpaier om printjes af te drukken op je kleding.
    En de boeken van Ute Menze zijn ook geweldig, alle boeken van uitgeverij pactum
    :D Ben benieuwd wat je allemaal kiest :D
    Liefs Thalia

    BeantwoordenVerwijderen