Pagina's

maandag 22 november 2010

Een fijne zondag

Voor de zondag hadden we natuurlijk de zaterdag. De dag dat ik het kastje van de Praxis in elkaar zette. Dat doe ik voorlopig niet weer. Uit de tekeningen werd mij niet duidelijk dat er verschil in de boven-/onder-/zijkanten zat dus begon ik vol goede moed de boel in elkaar te schroeven, waarna de boel weer deels uit elkaar gehaald kon worden.

Zondagmiddag wilden we gaan wandelen maar we zouden ook even bij m'n broertje en zijn vriendin langs. Zij wilden ook gaan wandelen dus zijn we met z'n allen naar Beetsterzwaag gereden en hebben een stukje bos gepakt. Het was al donker toen we weer bij de auto waren. Het was helemaal niet de bedoeling, maar daarna zijn we naar 'n pannenkoekenhuis gegaan en daar hebben we heerlijk en gezellig gegeten. Onderweg hebben we eerst m'n vader nog opgepikt. We waren er al om half 6 dus werd het voor de kinderen gelukkig niet enorm laat.







 Eerst wat spelen en tekenen.





En daarna lekker eten.


Zondag tussen de middag maakte ik nog een hoesje voor een blocnote. Nicole heeft hier een tutorial voor. Ik had een heel ander formaat blocnote gekocht dus heb ik zelf maar wat gemeten en zie hier het resultaat!



3 opmerkingen:

  1. Hey Carolien,

    Ik zou denk ik voor een naald 6 gaan om te breien. Anders moet je maar even een proeflapje maken. Je kunt ook met dikkere naalden breien, zoals naald 10 ofzo, maar dan worden de dunne stukken wol erg open. Ligt er maar net aan welk effect je wil. Je kunt ook met naald 6 breien en bij de dikke stukken gewoon overgaan op een dikkere naald, zo krijg je meteen een leuk speels effect in je breisel. Verder zou ik voor een simpele steek gaan, want ingewikkelde patronen zie je toch niet goed door de drukke / inconsequente wol. Als je een muts haakt is het leuk om te zorgen dat de dikke 'knoopjes' in de wol aan de buitenkant komen. Maar met een sjaal maakt dat natuurlijk niet uit. Ik ben benieuwd wat en hoe het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen