Pagina's

maandag 18 oktober 2010

Sjaal voor Sophie

Sophie heeft geen fijne sjaal. Ik wilde er 1 haken maar dat was geen succes. Dus heb ik de breinaalden gepakt. Ik gebruik de super zachte wol van de Zeeman die ik laatst kocht. Aangezien ik niet kan kiezen uit de 5 kleuren, gebruik ik ze allemaal. Het wordt een vrij brede sjaal voor zo'n klein meisje. Misschien vouw ik de sjaal nog dubbel in de lengte, dan is het meer haar maat.


Gisteren hebben we de zeilen van de boot gehaald. Het zeilseizoen zit er voor dit jaar op. We hebben een groot dekzeil over de giek gespannen omdat er bij veel regen/wind toch water binnen komt. In het voorjaar gaan we het dek aanpakken. Dat wil zeggen dat beschadigingen worden gedicht en er een nieuwe verf- en antisliplaag op komt. Hopelijk zijn we dan ook van de lekkage af.

En nu we in de weekenden weer thuis zijn, begint mijn bescheiden opruimwoede. Zaterdag heb ik de keukenkastjes al uitgemest. Op het programma staan nog de kledingkasten, de gangkast en alle schoenendozen met spul wat nu misschien wel weg kan. Ik ben namelijk heel slecht in weggooien.

2 opmerkingen:

  1. leuke kleurtjes voor een sjaal!
    Breit best lekker die zeeman wol vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die sjaal! Ik ben ook aan het breien voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen