Pagina's

donderdag 30 september 2010

1e jurkje en leuke post

Vandaag heb ik 100 volgers! Dat is wel even een vermelding waard. Bedankt voor het volgen en hopelijk blijven jullie mijn blogje leuk vinden.



Het eerste jurkje is een feit! Eergisteren zag ik het hier en ik wilde al zoooo lang een jurkje maken. Ik ben meteen begonnen en 's avonds was het af. Tenminste, de knopen en knoopsgaten moest ik er nog 'even' op maken. Dus dat deed ik gisteren, tussen de middag toen Sophie eindelijk sliep en Noa naar de opvang was.

Eerst moest ik bekijken hoe ik ook al weer een knoopsgat moet maken. Op mijn machientje zitten 2 opties: een automatische en een handmatige. Ik ging voor de automatische. Natuurlijk eerst proberen op een proeflapje, wat een gedoe. Uiteindelijk lukte het me en moest ik de juiste lengte bepalen voor de schattige appelknoopjes. Toen dat eenmaal was gelukt, begon het echte werk. Knoopsgat 1 ging vlekkeloos. Bij nummer 2 was de onderdraad halverwege op. Poging 2 mislukte doordat...ik weet het niet. Er zat een enorme klont draad aan de onderkant dus moest ik alles weer uithalen. Poging 3 lukte gelukkig wel en het overgooiertje was af. Van een jurkje kan je eigenlijk niet spreken want het schijnt maat 74 te zijn en Sophie zit al ruim in 80. Maar goed, ze kan het aan boven een broekje en het staat haar schattig!!

Gisteren kreeg ik ook nog eens 2 enveloppen vol met leuks. De eerste komt van Anoeska en is haar PIF. Ze heeft me enorm leuke dingen gegeven!


De tweede envelop kwam van Yvonne en dat is de Big Fat Envelope van september via Swap Bot. Zij had mij als partner. Ik ben vooral blij met het roze stofje en het brede lint is ook erg mooi. Er zat ook een geurzakje bij, dat stond al in de gang toen ik de foto maakte.

9 opmerkingen:

  1. proficiat met je 100 volgers en het is een erg mooi jurkje geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jurkje! En wat ben jij verwend met die leuke spulletjes!

    Groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de 100! Wat leuk!
    Schattig jurkje heb je gemaakt..

    Groetjes,
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met 100 volgers! En ik ben blij dat je je PIF leuk vindt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supersuper schattig jurkje, ik vind het ruit-stofje echt geweldig!

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je mee doet aan mijn give-away!
    Leuk jurkje, staat haar goed. En dat swappen is errug leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een schattig jurkje! Staat haar goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! En wat een schattig jurkje!! Knap zeg! Ik heb pas geswapt met Anoeska, leuk hè?! Fijne zondag!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen