Pagina's

vrijdag 20 augustus 2010

Stempels maken en Granny Squares


Een tijdje geleden had ik een stempel gemaakt met mijn naam, nou ja, een gedeelte ervan. De Lien-stempel. En natuurlijk was ik vergeten om em in spiegelbeeld te maken. Dus heb ik de verkeerde stempel op een nieuwe gum gestempeld en zo had ik mijn spiegelbeeld stempel.

Gisteravond wilde ik weer een stempel maken en heb toen een leuk plaatje van een paddestoel uitgeprint, verkleind, omgetrokken op gum en uitgesneden. Ik vind ze zo leuk geworden! Ik snij trouwens niet met gutsjes maar met een afbreekmesje, dat gaat best goed.



M'n plaid van Granny Squares zit in elkaar! Als je goed kijkt, zie je dat er een paar squares zijn die wat groter zijn. Dat waren de eersten. Later werden ze compacter en mooier. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Misschien heb ik nog genoeg gekleurde wol voor nog een rij van 6 en dan moet er nog een rand omheen. Ik weet alleen nog niet hoe ik een rand ga/moet maken.

Gisteren was ik met de kinderen bij m'n vader. Gelukkig konden we nog even naar buiten want het werd zowaar lekker weer.

4 opmerkingen:

  1. Leuk plaid met lieve kleurtjes! Ik wil er ook nog eens eentje maken om komende winter lekker onder te kruipen op de bank... Moet alleen nog eens even verdiepen in het aanhechten van een nieuwe draad, want dat gaat mij telkens mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Te gek dat je plaid al klaar is! Hier ben ik nog wel even bezig, maar ik ga gestaag door. Altijd leuk om andermans werk te bewonderen, meteen zin om zelf weer verder te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke stempel zeg, wat krijg je de lijnen mooi vloeiend... dat krijg ik nooit voor elkaar. De kleuren van je granny squares zijn trouwens echt supergaaf!

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je stempels, mooi strak ook. Ben zelf in de vakantie ook bezig geweest met het maken van stempels gummetje van de hema en gutssetje van pipoos.Ik zag op craftyswap je vraag over materiaal staan. Ik ga even weer zoeken want ik had pas een site gevonden waar ze carvingblocks verkopen. Verslavend he, stempels maken?! Je hoort nog van me als ik hem weer gevonden heb.

    BeantwoordenVerwijderen