Pagina's

woensdag 4 augustus 2010

Labels maken - spiegel versieren


Gisteren was het dan zover: labels maken. Ik had al tijden transferpapier in huis. Voor zowel donkere als lichte ondergrond. Wist ik veel dat je voor de ene wel en voor de andere niet moet spiegelen. Het heeft me uiteindelijk erg veel tijd gekost om alles goed te krijgen en nog is het mislukt. Ik heb namelijk niet genoeg ruimte gelaten om de labels om te kunnen vouwen. Dus alles weer gewijzigd en toen was de inkt op....
Het transferpapier voor een donkere ondergrond vind ik eigenlijk wel mooi op wit katoen. Op donkere stof lijkt het nergens naar omdat je de kleur door het transferpapier ziet. Die voor lichte stof vind ik wat minder mooi omdat je zo'n glanzend laagje ziet. Wordt vervolgt.
Deze spiegel heb ik zelf gemaakt. Nou ja de spiegel heb ik ooit bij Xenos gekocht en de schelpjes heb ik van het strand geraapt tijdens vakanties en weekenden weg met de boot. Met veel zorg schoongemaakt, verpakt in wc-papier en in doosjes bewaard tot het moment kwam dat ik wist wat ik er mee wilde doen.

De spiegel hangt al jaren in onze wc maar hij blijft leuk. Gewoon met hobbylijm de schelpjes opgeplakt. Het was wel veel werk! Er zitter erg mooie schelpen tussen. Jammer genoeg is dat op de foto's niet goed te zien.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk!!
    Het is iid wel meer 'af' met een label eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. labels...ja dat wil ik ook nog steeds maken...
    Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met cotton tape en een naam stempel, kijken of dat mooi wordt....

    Mail je me je adres door voor de PIF ? Er zijn 3 mensen die meedoen, dus we kunnen beginnen !! Leuk !

    Heb jij al 3 mensen gevonden ?

    Mijn email : misspolkadot@live.nl

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie spiegel heb je gemaakt! Ik heb vaak schelpenkransen gemaakt en daar gingen al ongelofelijk veel schelpen op, dus hier heb je vast kilo's voor gebruikt! Zal wel zwaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Maaike
    De spiegel is niet zo groot maar er zitten redelijk wat schelpen in. Het was een heel karwei om er een mooie rand van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen