Pagina's

maandag 5 juli 2010

Rokje voor Noa


Ik had bedacht dat ik een kort broekje wat ik voor een paar euro bij Zeeman kocht, na wilde maken. Je kunt trouwens hele leuke kleertjes bij Zeeman kopen, daar kwam ik laatst achter. Ik was bezig met het omtrekken van het broekje, toen het me gemakkelijker leek om er een rokje van te maken. De taillebreedte van het broekje hield ik aan.

Ik heb m'n liefste stofje gebruikt, dat is nu op. Misschien heb ik het niet helemaal goed aangepakt. Hier mijn stappenplan:
1. 2 rechthoeken uitgeknipt met vooral goed doordachte maten (ahum)
2. bovenkanten gerimpeld met uitleg van Farbenmix, tot de breedte van een halve taille-omtrek van Noa
3. voor- en achterkant aan elkaar genaaid met verkeerde kanten op elkaar
4. tunnel(tje) aan de rok genaaid
5. elastiek door de tunnel
6. onderkant van de rok 2 keer omgezoomd

Het ging mis bij stap 1. Ik had namelijk gedacht dat door te rimpelen de rok leuk uit zou lopen, dat is niet echt gelukt. Wat ik ook verkeerd heb ingeschat, is het rimpelen tot de taille-omtrek. Ik had het breder moeten laten want nu kan ik het elastiek nauwelijks uitrekken. Een wijze les voor volgende keer.

Het rokje past Noa wel, ik krijg het echt net over haar luierkont heen. Ze is er wel blij mee want ze wilde het aan in bed, dat is haar niet gelukt. En ze zei 'rok mama maak'.


Op de eerste foto heb ik trouwens de onderkant nog niet afgewerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen