Pagina's

donderdag 1 juli 2010

Mijn eerste kledingnaaisel is een feit - het luierbroekje

Eindelijk heb ik iets gemaakt wat je kan dragen. Ik ben er best trots op, al is de afwerking van de pijpen niet helemaal naar tevredenheid. Ze krullen her en der wat om. Eigenlijk had ik elastisch band moeten gebruiken maar dat heb ik niet. Dus maar omgezoomd, beetje op goed geluk. Ik denk dat ik van dezelfde stof biaisband maak en dat eromheen zet. Na het knippen bedacht ik dat ik er wel elastiek in kon zetten maar ik had maar een centimeter extra stof geknipt dus dat werd em niet.

Eerst maar eens even bij Sophie aanpassen en zien hoe het zit en staat. De foto is wat beroerd want het is al donker en de stof ziet er zonder daglicht en met flits wat flets uit.

De stof had ik al een tijdje, half metertje, zo leuk! De stoffen die ik vandaag kreeg, zijn niet hoog genoeg voor het patroon. Ik heb maat 80 gemaakt. Sophie draagt dat al zo'n beetje maar dit broekje valt wel erg groot! De taille klopt wel maar de pijpen zijn zo breed. En volgens de Knippie is wat op de foto de voorkant is, eigenlijk de achterkant en andersom. Lijkt me zo vreemd. De grote kant is toch altijd de achterkant? Net als bij een onderbroek.
Foto van broekje met gewillig model volgt nog...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen