Pagina's

vrijdag 9 juli 2010

De magic ring bedwongen

Jaren geleden kocht ik eens een haakboek. Vroeger haakte ik wel eens slierten en mijn oma maakte daar eens een ronde onderzetter van. Geinspireerd door het gehaakte bloemetje wat ik won bij  Mees en Lieve heb ik deze week het boek maar eens uit de kast getoverd en ik ben aan het haken geslagen. Tenminste..ik heb de steken geoefend. En dat ging goed. Ik heb jammergenoeg nog geen echt haakgaren en het garen waarmee ik nu haak, is eigenlijk te dik. Ik vind het dan moeilijk om te zien waar ik de haaknaald in moet steken.

Op internet kom je natuurlijk de wereld aan haaksels tegen en het lijkt me leuk om Amigurumi te kunnen haken. Nou las ik dat je dan begint met een magic ring. In mijn haakboek staat dat ook uitgelegd maar ik snapte er echt niks van. Gisteravond laat, toen ik al lang op bed had willen liggen, vond ik een filmpje met uitleg waardoor ik het nu snap! Zie Hook and Needles. Beetje naar beneden scrollen en dan kom je het vanzelf tegen.

Ik kan nu niet wachten om haakgaren te kopen en aan de slag te gaan. Bij Mees en Lieve staat ook 'n tutorial voor het bloempje. Misschien vanavond al even proberen met wat wol, waar ik een hele vooraad van heb, nog uit mijn brei-tijd. En de amigurumi moet maar even wachten. Dan heb ik nog wat om naar uit te kijken want zo'n boekje wil ik met Sinterklaas of m'n verjaardag eind vh jaar vragen.

Nu eerst de gordijnen maken...gisteren kwam dat er niet van, vanavond MOETEN ze af zijn!

1 opmerking:

  1. Haha, ik had nog nooit van een magic ring gehoord! Weer wat geleerd :-)
    Succes met de gordijnen, daar is het toch eigenlijk wel veel te warm voor!

    En wat lief dat je zomaar je kralen aanbiedt! Zou je me een fototje willen mailen?

    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen