Pagina's

zaterdag 31 juli 2010

Box pouch


Het kan open en dicht en daar is dan ook echt alles mee gezegd.

Het leek me zo leuk om een box pouch te maken, eigenlijk meerdere want ik vind ze zo leuk. Omdat ik zoveel haak de laatste dagen, moest ik maar weer eens achter de naaimachien kruipen. De tutorials die ik kan vinden, zijn in het Engels. Op zich is dat niet zo'n probleem, ware het dat ik te lui ben om te gaan vertalen. Bovendien heb ik geen rits in de lengte van de tutorials. En ben ik ook even te lui om alles om te rekenen. Het moest snel snel snel, zonder veel gedoe...en zie het resultaat. Ik had geen zin meer om een box van de pouch te maken dus is het een plat ritstasje/-zakje. Maar wel de eerste keer dat ik een rits in heb gezet! Wat een gedoe!

De afwerking laat ook heel erg te wensen over. Ik wijt het aan de tijd, het is al bijna middernacht, de kinderen slapen en manlief is de deur uit. Tijd om m'n boek te pakken en op bed te gaan.

O ja, heeft er iemand een link naar een Nederlandse uitleg van een box pouch? Ik hou me aanbevolen. En tips over het inzetten van een rits zijn ook van harte welkom. Ik moet nog zoveel leren.

5 opmerkingen:

  1. Haha, ik moest alleen al lachen om je opmerking:
    "Het kan open en dicht en daar is dan ook echt alles mee gezegd."
    :D

    Hij is toch mooi geworden!! Ik heb ook nog wat ritsjes klaar liggen, heb er ook nog nooit 1 bevestigd.. binnenkort maar eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ewel he, op de manier van annitas (volg de link bij mijn logje over portemoneetjes) is het easypeasy en ge hebt niet eens een ritsvoetje nodig
    Madame zsazsa legt hier ook nog een goeie manier uit: http://madamezsazsa.blogspot.com/2010/03/het-plooirokje-bestaat-dat-twee.html
    veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lastig hè?! Ik vond het ook zo moeilijk!! Waarom zijn zo ook zo leuk hè?! Maar wat Pippelotje zegt, annitas heeft een geweldige tutorial voor een rits!!! En als hij te lang is, knip je er gewoon een stuk af hoor! Succes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai, hihi, die ziet er grappig uit. Wist eerst even niet wat het moest worden, sorry... Ik heb een makkelijk patroon, ik zal ook eens een tutorial van deze maken in het nederlands! Binnenkort te vinden op mijn blogje! Leuk idee! Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai, op mijn blogje staat een tutorial. Hopelijk duidelijk genoeg.
    gr joyce

    BeantwoordenVerwijderen