Pagina's

donderdag 3 juni 2010

Log cabin


Noa kreeg voor haar 2e verjaardag een zelfgemaakt wiegje van mijn schoonouders. Jammergenoeg hebben we het nog niet, het moet nog worden afgewerkt. En omdat een pop niet in een kaal wiegje kan liggen, heb ik een dekentje gemaakt van 6 blokken, afgewerkt met zelfgemaakt biaisband. Het is nog niet helemaal af zoals je ziet. En het kan vast veeeel mooier maar als beginnend naaister ben ik er wel tevreden over.
Als achterkant heb ik molton gebruikt wat ik als matrasbeschermer gebruikte in de kinderwagen, die heb ik nu toch niet meer nodig. Binnenin heb ik nog een stukje oud laken gedaan.

Het knippen van alle stukjes is niet echt mijn ding maar het aan elkaar naaien vind ik erg leuk. Ik heb van dun karton malletjes gemaakt en die teken ik af op de verkeerde kant van de stof. Als ik de strookjes aan elkaar naai dan doe ik dat over de getekende lijntjes. Super makkelijk dus. Het zal wel niet de conventionele manier zijn...

Ik ben maar weer begonnen met het maken nieuwe blokken die ik wil gebruiken voor 2 dekentjes voor de kinderen. Ik gebruik veel verschillende stofjes dus het wordt een bonte verzameling van kleuren. De enige richtlijn die ik heb, is dat er niet 2 dezelfde stofjes in 1 blok mogen zitten. Oordeel zelf, vrolijke boel toch?

1 opmerking:

  1. Hallo Lien,

    Wat leuk om je eerste volger te mogen zijn! Ik zag je reactie bij Miek's bij het patroon van de zonnehoedjes en kwam dus even kijken of je het resultaat op je blog had staan. En ja dus, maar ook andere leuke berichten en foto's. Leuk dat je zelf aan het expirimenteren bent met je naaimachine. Ikzelf heb een blauwe maandag les gehad, maar daar helaas nooit niks geleerd dus. Ook anderhalf jaar geleden begonnen met dingen die ik erg leuk vond om te maken (ook slingers) en ontwerp en maak nu leuke spulletjes met mijn eigen label. Ik vind dat je er wel al heel veel handigheid in hebt hoor, vind ook dit poppendekentje super!
    Succes en ik blijf je gezellig volgen hoor.

    lieve groetjes,
    Claudette

    BeantwoordenVerwijderen